| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | HIR 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL KURTULDU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL KURTULDU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders iletişim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini öğretmeyi amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bilim, bilimsel bilgi, bilimsel araştırmalarda etik, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama ve veri analizi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma yöntemlerini sıralar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Niteliksel veya niceliksel araştırma yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Araştırmanın aşamalarını sıralar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Hipotez kurar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Araştırma tasarlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel Araştırma Tanımı ve Amaçları | |
| 2 | Bilimsel Araştırma Aşamaları | |
| 3 | Temel Kavramlar | |
| 4 | Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri | |
| 5 | Nicel Araştırma Yöntemleri | |
| 6 | Nitel Araştırma Yöntemleri | |
| 7 | Vize | |
| 8 | Veri Toplama ve Veri Türleri | |
| 9 | Literatür Taraması Nasıl Yapılır? | |
| 10 | Bilimsel Yayının Temel Bölümleri | |
| 11 | Bilimsel Yayının Genel İçeriği | |
| 12 | Referans Yönetim Araçları | |
| 13 | Araştırma Önerisi Hazırlama Formatı | |
| 14 | Araştırmaya Genel Bakış |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Eğiten Kitap. Day, R. A., & Altay, G. A. (1996). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?
|
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
| 3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
| 6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
| 7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
| 8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
| 9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
| 10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma yöntemlerini sıralar. | ||||||||||
| 2 | Niteliksel veya niceliksel araştırma yapar. | ||||||||||
| 3 | Araştırmanın aşamalarını sıralar. | ||||||||||
| 4 | Hipotez kurar. | ||||||||||
| 5 | Araştırma tasarlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 55 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||