| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Reklam Analizleri | HIR 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Reklamcılık uygulamaları konusunda bilgi vermek ve analiz yapma becerisi kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Reklam nedir? Reklamın İşlevleri Reklamda Anlatım Biçimi Reklam Etiği Reklam Nasıl Çözümlenir? |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Reklam analizlerinin önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Reklamda anlam yaratmanın unsurlarını sıralar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Reklam Tarihine Yolculuk | |
| 2 | Reklamın İşlevleri | |
| 3 | Reklamda Anlatım Biçimleri | |
| 4 | Televizyon Reklamlarında Etik | |
| 5 | Göstergebilim ve Reklam | |
| 6 | Göstergebilimsel Reklam Çözümlemeleri | |
| 7 | Göstergebilimsel Çözümleme Örnekleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toplumbilimsel Çözümleme | |
| 10 | İdeolojik-Marksist Çözümleme | |
| 11 | Feminist Çözümleme | |
| 12 | Örnek Reklam Çözümlemeleri | |
| 13 | Örnek Reklam Çözümlemeleri | |
| 14 | Örnek Reklam Çözümlemeleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Peltekoğlu B. Filiz: Kavram ve kuramlarıyla reklam. Küçükerdoğan, Rengin: Reklam Nasıl Çözümlenir Becan, Cihan: Reklamı Tersyüz Etmek Aytekin Pınar: Televizyon Reklamlarında Etik |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
| 3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
| 6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
| 7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
| 8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
| 9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
| 10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Reklam analizlerinin önemini açıklar | ||||||||||
| 2 | Reklamda anlam yaratmanın unsurlarını sıralar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||