| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görme Biçimleri, Görüntü Kültürü ve Modernite | HIR 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL KURTULDU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Görme eyleminin ve bir ürün olarak görüntünün ekonomik ve kültürel boyutlarını kavramak |
| Dersin İçeriği | Egemen ve alternatif görme biçimlerinin tarihsel ve ilişkisel yorumlanması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modernleşme sürecini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Egemen ve alternatif görme biçimlerine tarihsel bakış kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Görmenin ideolojik bir süreç olduğunu anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Modern görmenin tarihsel çerçevesi | https://www.youtube.com/watch?v=q8IrtwUuIJM |
| 2 | Egemen görme biçimi: Merkezi Perspektif | • John Berger (1995). Görme Biçimleri. Çev. Yurdanur Salman. İstanbul: Metis |
| 3 | Modern Görmenin Araçları | • Tarık Aylan (2020). Görme Biçimleri ve Video Anlatı. Sinefilozofi Dergisi, ss. 345-369. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1125549 |
| 4 | Kent, Mekân ve Görsel Kültür | • Aytaç, Ö. (2017). Kent, Metropol ve Değişen Yer/Mekan İmajları. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/328303 |
| 5 | İmgenin Gücü: Görsel Kültür ve Görüntü Kültürü | • Alev Parsa. (2004). İmgenin Gücü ve Görsel Kültürün Yükselişi. https://www.researchgate.net/publication/308785296_Imgenin_Gucu_ve_Gorsel_Kulturun_Yukselisi |
| 6 | Yeni Medya ve Görsel Kültür | |
| 7 | Gören, Görülen ve Gözetleme | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Göz, Görme ve İktidar | |
| 10 | Tüketim Kültürü, Reklam ve Görsel Kültür | |
| 11 | Kolonyalizm ve Görsel Kültür | |
| 12 | Görsel Kültür ve Bellek | Jan Assman - Kültürel Bellek. İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
| 13 | Görsel Kültür ve Görsel Okuryazarlık | Mukadder Çakır - Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. Ankara: Ütopya |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Zygmunt Bauman, Küreselleşme, İstanbul: Ayrıntı Yayınları; Zygmunt Bauman Siyaset Arayışı, İstanbul: Metis; David Harvey, Postmodernliğin Durumları, İstanbul: Metis Yayınları; David Harvey, Asi Kentler, İstanbul: Ayrıntı Yayınlar; Richard Sennett, Ten ve Taş, İstanbul: Metis Yayınları; Richard Sennett, Kamusal İnsanın Çöküşü, İstanbul: Ayrıntı, Pavel Florenski, Tersten Perspektif, İstanbul: Metis Yayınları, Erwin Panovsky, Perspektif, İstanbul: Metis Yayınları; Banu Mahir, Osmanlıda Minyatür Sanatı, İstanbul: Kabalcı Kitabevi; Jacques Ranciere, Özgürleşen Seyirci, İstanbul: Metis Yayınları; Jacques Ranciere, Görüntülerin Yazgısı, İstanbul: Versus Yayınları; Chris Hovells, Visual Culture, Malden: Blackwell. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
| 3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
| 6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
| 7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
| 8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
| 9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
| 10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modernleşme sürecini kavrar. | ||||||||||
| 2 | Egemen ve alternatif görme biçimlerine tarihsel bakış kazanır. | ||||||||||
| 3 | Görmenin ideolojik bir süreç olduğunu anlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||