| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnfertilite Görüntüleme Teknikleri | HST 516 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL USLU YUVACI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İnfertilite nedenlerinin ortaya konması için yapılan görüntüleme teknikleri hakkında bilgilendirme yapılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | İnfertil çiftlerde nedenlerin ortaya konmasına yönelik olarak yapılan birtakım görüntüleme teknikleri hakkında bilgilendirme yapılarak uygulamalarda bulunmaları sağlanacaktır. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnfertilite tanısında kullanılan temel ve ileri görüntüleme yöntemlerini tanımlar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Görüntüleme tekniklerini, kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi ve embriyolojisi ile ilişkilendirir | Anlatım, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | İnfertiliteye neden olan morfolojik ve yapısal bozuklukların tanısında uygun görüntüleme yöntemini seçer | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Her bir görüntüleme yönteminin çalışma prensiplerini, avantajlarını, sınırlılıklarını ve endikasyonlarını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Görüntüleme sonuçlarını yorumlayarak infertilite etiyolojisine yönelik bilimsel değerlendirme yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | İnfertilite tanısında kullanılan görüntüleme tekniklerinin uygulamalarını araştırma ve klinik bağlamda analiz eder | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 7 | Yeni teknolojiler ve güncel literatür doğrultusunda infertilite tanısına yönelik görüntüleme yaklaşımlarını eleştirir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 8 | Multidisipliner yaklaşımla infertilite tedavi sürecine görüntüleme teknikleri aracılığıyla katkı sunar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Laparoskopik muayene | |
| 2 | Laparoskopik muayene | |
| 3 | Histeroskopik muayene | |
| 4 | Histeroskopik muayene | |
| 5 | Ultrasonografi | |
| 6 | Ultrasonografi | |
| 7 | Ovaryal foliküllerin değerlendirilmesi | |
| 8 | Ovaryal foliküllerin değerlendirilmesi | |
| 9 | Endometriyal görüntüleme ve değerlendirme | |
| 10 | Endometriyal görüntüleme ve değerlendirme | |
| 11 | Histerosalpingo-kontrast-sonografi | |
| 12 | Histerosonografi | |
| 13 | Histerosalpingografi | |
| 14 | Histerosalpingografi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Klinik Embriyoloji uygulamaları atlası. Doç. Dr. Lale Delilbaşı 2. A´dan Z´ye Tü Bebek. Lale Delilbaşı 3. Textbook of Assisted Reproductive Techniques Volume 1: Laboratory Perspectives. D.K. Gardner, A. Weissman, C. Howles, Z. Shoham 4. Textbook of Assisted Reproductive Techniques Volume 2: Clinical Perspectives. D.K. Gardner, A. Weissman, C. Howles, Z. Shoham |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygular | ||||||
| 2 | Histolojik örnek hazırlama süreçlerini (fiksasyon, kesit alma, boyama vb.) uygular | ||||||
| 3 | Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü olarak sunar | ||||||
| 4 | Bilimsel araştırma yürütür, literatür taraması yapar ve özgün sonuçlar üretir | ||||||
| 5 | Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir; araştırma tasarımı, veri analizi ve yorumlama becerilerini geliştirir | ||||||
| 6 | Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamlarını bilir ve yerinde kullanımını yapar | ||||||
| 7 | Hücrenin, yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurar; mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
| 8 | Temel dokuların histolojik yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
| 9 | Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurar | ||||||
| 10 | Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi ve gelişim esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
| 11 | Fertilitenin hormonal mekanizması ve aksaklıkları hakkında bilgi sahibi olur | X | |||||
| 12 | İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olur | X | |||||
| 13 | Embriyo değerlendirme ve skorlama yapar | ||||||
| 14 | Işık mikroskobu ve ileri görüntüleme tekniklerini (floresan mikroskopi, konfokal mikroskopi vb.) kullanarak doku ve hücre preparatlarını analiz eder | X | |||||
| 15 | Alanındaki gelişmeleri sağlık bilimleri ile ilişkilendirerek yorumlar; klinik uygulamalara yönelik temel bilim bilgisi sunar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnfertilite tanısında kullanılan temel ve ileri görüntüleme yöntemlerini tanımlar | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 4 | 4 |
| 2 | Görüntüleme tekniklerini, kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi ve embriyolojisi ile ilişkilendirir | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 4 | 4 |
| 3 | İnfertiliteye neden olan morfolojik ve yapısal bozuklukların tanısında uygun görüntüleme yöntemini seçer | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 4 | 4 |
| 4 | Her bir görüntüleme yönteminin çalışma prensiplerini, avantajlarını, sınırlılıklarını ve endikasyonlarını açıklar | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 4 | 4 |
| 5 | Görüntüleme sonuçlarını yorumlayarak infertilite etiyolojisine yönelik bilimsel değerlendirme yapar | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
| 6 | İnfertilite tanısında kullanılan görüntüleme tekniklerinin uygulamalarını araştırma ve klinik bağlamda analiz eder | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
| 7 | Yeni teknolojiler ve güncel literatür doğrultusunda infertilite tanısına yönelik görüntüleme yaklaşımlarını eleştirir | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 | 5 |
| 8 | Multidisipliner yaklaşımla infertilite tedavi sürecine görüntüleme teknikleri aracılığıyla katkı sunar | 0 | 0 | 5 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Sözlü Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||