| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Nörofizyoloji | FZL 625 | 0 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Sinir Sistemi Fizyolojisine Giriş |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN, |
| Dersin Yardımcıları | Bu Ders Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN tarafından verilmektedir. |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Nörofizyoloji ile ilgili temel kavramların anlaşılmasına yönelik bilgi düzeyinin ileri düzeyde kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Dersin içeriği ayrıntılı bir şekilde haftalık konular kısmında belirtilmiştir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Understands the concept of neurophysiology | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Understands the organization of the nervous system | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Defines Neuronal Integration and Synapse | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Explains synaptic transmission | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Explain neurotransmitters | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Defines ion channels | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Görsel sisteminin nörofizyolojisini kavrar | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 8 | İşitme sisteminin nörofizyolojisini kavrar. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 9 | Koku, tat ve kimyasal algılamanın nörofizyolojisini kavrar | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 10 | Ağrı nörofizyolojisini tanımlar. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 11 | Kognitif nörofizyolojiyi açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 12 | Öğrenme Belleği tanımlar. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 13 | Konuşmanın Nörofizyolojisini kavrar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 14 | Uyku fizyolojisini açıklar. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nörofizyolojiye Giriş | |
| 2 | Sinir Sisteminin Organizasyonu | |
| 3 | Nöronal Integrasyon ve sinaps | |
| 4 | Sinaptik transmisyon | |
| 5 | Nörotransmitterler | |
| 6 | İyon kanalları | |
| 7 | Görsel sisteminin nörofizyolojisi | |
| 8 | İşitme sisteminin nörofizyolojisi | |
| 9 | Koku, tat ve kimyasal algılamanın nörofizyolojisi | |
| 10 | Ağrı nörofizyolojisi | |
| 11 | Kognitif nörofizyoloji | |
| 12 | Öğrenme Bellek | |
| 13 | Konuşmanın Nörofizyolojisi | |
| 14 | Uyku fizyolojisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İlgili makaleler ve kitaplar |
| Ders Kaynakları | Randolph F. Helfrich, Robert T. Knight, Chapter 3 - Cognitive neurophysiology of the prefrontal cortex, Editor(s): Mark D'Esposito, Jordan H. Grafman, Handbook of Clinical Neurology, Elsevier, Volume 163, 2019,pages 35-59, ISSN 0072-9752, ISBN 9780128042816 Matthew K. Leonard, Edward F. Chang, Chapter 39 - Direct Cortical Neurophysiology of Speech Perception, Editor(s): Gregory Hickok, Steven L. Small, Neurobiology of Language, Academic Press, 2016, Pages 479-489, ISBN 9780124077942 Vern C. Juel, Chapter 18 - Clinical neurophysiology of neuromuscular junction disease, Editor(s): Kerry H. Levin, Patrick Chauvel, Handbook of Clinical Neurology, Elsevier, Volume 161,2019,pages 291-303, ISSN 0072-9752, ISBN 9780444641427.
Kunihiko Kodama, Tetsuya Goto, Chapter 4 - Neurophysiology of the visual system: basics and intraoperative neurophysiology techniques, Editor(s): Vedran Deletis, Jay L. Shils, Francesco Sala, Kathleen Seidel, Neurophysiology in Neurosurgery (Second Edition),Academic Press, 2020,pages 53-64, ISBN 9780128150009 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 2 | Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek | X | |||||
| 3 | Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek. | X | |||||
| 4 | En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek | X | |||||
| 6 | Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak. | ||||||
| 7 | Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 8 | Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | X | |||||
| 9 | Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak. | X | |||||
| 10 | Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek. | X | |||||
| 11 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek | ||||||
| 12 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Understands the concept of neurophysiology | ||||||||||||
| 2 | Understands the organization of the nervous system | ||||||||||||
| 3 | Defines Neuronal Integration and Synapse | ||||||||||||
| 4 | Explains synaptic transmission | ||||||||||||
| 5 | Explain neurotransmitters | ||||||||||||
| 6 | Defines ion channels | ||||||||||||
| 7 | Görsel sisteminin nörofizyolojisini kavrar | ||||||||||||
| 8 | İşitme sisteminin nörofizyolojisini kavrar. | ||||||||||||
| 9 | Koku, tat ve kimyasal algılamanın nörofizyolojisini kavrar | ||||||||||||
| 10 | Ağrı nörofizyolojisini tanımlar. | ||||||||||||
| 11 | Kognitif nörofizyolojiyi açıklar. | ||||||||||||
| 12 | Öğrenme Belleği tanımlar. | ||||||||||||
| 13 | Konuşmanın Nörofizyolojisini kavrar. | ||||||||||||
| 14 | Uyku fizyolojisini açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 70 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||