| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yakınçağ Siyasi Tarihi | ULI 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİBEL AKGÜN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SİBEL AKGÜN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ensar MUSLU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yüksek Lisans öğrencilerine 19. ve 20. yüzyıllarda dünyadaki belli başlı olayları,sebeplerini ve sonuçlarını analiz ederek ,anlatmak |
| Dersin İçeriği | Dünyayı etkileyen ulusal veya uluslar arası siyasal olayların aktarılması. Belirlenen konularla ilgili araştırmalar yapılması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin ders konuları ile ilgili güncel bilgilerle donatılmış kaynaklara ulaşmalarını amaçlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Derslerde bu kaynaklara dayanarak 19-20 yy. dünyasındaki gelişmeler ile ilgili bilimsel değerde bilgiler vermeyi hedefler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Öğrencilerin ulusal ve uluslararası kaynakları analiz etmesini hedefler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 4 | Derste verilen bilgilerin analiz ve müzakere edilmesini amaçlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | 19. ve 20. yy. siyasi tarihinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini amaçlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Bilimsel yayın yapılmasını teşvik eder. | Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, tarih ve Siyasi Tarih Kavramlarını Analiz/ tarışma | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 2 | 19. Yüzyıl ve Yakınçağ´a Başlangıç/ Vestfalyan Düzen- Devrimler Dönemi | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 3 | Sömürgecilik/ Emperyalizm, Avrupa Dışı dünya, Avrupa Uyumu | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 4 | Ulusçuluk, Avrupa Uyumunun Bozulması | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 5 | I. Dünya savaşı Öncesi Durum | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 6 | I. Dünya savaşı, savaş gelişmeleri, Wilson İlkeleri- Bolşevik Devrimi | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 7 | Ara Sınav | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 8 | Paris Barış Antlaşmaları Düzeni | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 9 | 2. Dünya savaşı- Atlantik demeci- Savaş gelişmeleri- Sonuçları | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 10 | Kurtarılmış Avrupa/ Bölünmüş Dünya, Soğuk Savaşın Başlangıcı ve Dinamikleri | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 11 | Yumuşama Dönemi, Çok Kutupluluğa Geçiş | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 12 | Soğuk Savaş Bitimi, Yeni Dinamikler | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 13 | Yeni Dünya Düzeni | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| 14 | Genel Değerlendirme | kaynaklar kısmında belirtilmiştir. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - Fahir Armaoğlu;20.yy. Siyasi Tarihi,(1914-1980),Ank.1989 - Oral Sander;Siyasi Tarih l-ll,Ank.,1989,1991 - Rıfat Uçarol;Siyasi Tarih (1789-1994),İst.,1995 - Coşkun Üçok;Siyasal Tarih,Ank.1978 - Toktamış Ateş;yasal Tarih,İst.,1997 - Louis Dallot;Siyasi Tarih,İst.,1966 - Karl Kaıser,Hans Peter Schwarz,Yeni Yüzyılda yeni dünya politikası,Sinemis yay.,Ank.,2005 - Küresel Güçler,Der. Fatma Sel Turhan,İst,2005 - 21.yy.’da Türk Dış Politikası,Der. İdris Bal,AGAM yay.An.,2006 - Faruk Sönmezoğlu,Uluslar arası Politika ve Dış Politika Analizi,Filiz yay., İst.1989 - Türk Dış Politikası’nın Analizi, Der. Faruk Sönmezoğlu,Der yay.,İst.,2004 - Sait Yılmaz,21.yüzyılda Güvenlik ve İstihbarat,Alfa yay.İst.,2006 - Ömer Budak,Türkiye2nin Dünya ülkeleri Açısından Jeopolitik Önemi ve Avrasya’daki yeri,Bilge yay.,Ank.,2006 - Uluslar arası çatışma Alanları ve Türkiye’nin Güvenliği,der.,Gamze Güngörmüş Kona,okumuş adam yay.,İst.2005 - Mesut Hakkı Caşin,Rus İmparatorluk Stratejisi,okumuş adam yay.,İst.,2006 - Türkiye ve Ortadoğu,Tarih,Kimlik,Güvenlik.Der., Meliha Benli Altunışık,Boyut kitap.,İst.,1999 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
| 3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
| 4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
| 5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
| 6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
| 7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
| 8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
| 9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
| 10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin ders konuları ile ilgili güncel bilgilerle donatılmış kaynaklara ulaşmalarını amaçlar. | ||||||||||
| 2 | Derslerde bu kaynaklara dayanarak 19-20 yy. dünyasındaki gelişmeler ile ilgili bilimsel değerde bilgiler vermeyi hedefler. | ||||||||||
| 3 | Öğrencilerin ulusal ve uluslararası kaynakları analiz etmesini hedefler. | ||||||||||
| 4 | Derste verilen bilgilerin analiz ve müzakere edilmesini amaçlar. | ||||||||||
| 5 | 19. ve 20. yy. siyasi tarihinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini amaçlar. | ||||||||||
| 6 | Bilimsel yayın yapılmasını teşvik eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||