| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İslam Mimarisinde Süsleme, Bölgesel Üsluplar ve Etkileşim | SAN 621 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELA TAŞ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal Okumuş  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İslam Mimarisinde süslemenin uygulama alanları, bölgesel üsluplar ve kültürler arası etkileşimin görsel malzeme eşliğinde öğrencilere aktarılması  | 
                                
| Dersin İçeriği | İslami dönemde süslemenin algılanış biçimi, uygulama alanları, İslam devletlerinde süslemede görülen etkileşimler ve bunun farklı kültürlere yansıması gözlemlenecektir.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Alanı ile ilgili literatüre hakim olur | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Bezeme türleri arasındaki kültürel bağlantıları saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 3 | Süsleme çeşitlerinin kronolojisini ve dönemlere göre üslup özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Türk mimari bezeme sanatlarının gelişimini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 5 | Karşılaştığı bir sanat eseri döneminin genel özellikleri içerisinde yorumlar | Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş, konu hakkında yapılan yayınların değerlendirilmesi | |
| 2 | Süslemenin Tanımı ve İslam’da Algılanış Biçimi | |
| 3 | İslam Sanatında Süslemenin Kullanım Alanları, Malzeme ve Teknik | |
| 4 | Emevi ve Abbasi Sanatlarında Süsleme | |
| 5 | Fatimi ve Büyük Selçuklu Sanatlarında Süsleme | |
| 6 | Erken Beylikler, Anadolu Selçuklu ve Beylikler Devri Sanatlarında Süsleme | |
| 7 | Memlük ve Endülüs Emevi Devletleri Sanatlarında Süsleme | |
| 8 | İlhanlı ve Timurlu Devri Sanatlarında Süsleme | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Safevi ve Osmanlı Devleti Sanatlarında Süsleme | |
| 11 | İslam Süsleme Sanatlarında Bölgesel Usluplar | |
| 12 | İslam Süsleme Sanatlarında Etkileşim | |
| 13 | İslam Süsleme Sanatlarının Farklı Kültürlere Yansıması | |
| 14 | Karşılaştırma ve değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir.  | 
                                
| Ders Kaynakları | Suut Kemal Yetkin, İslam Sanatı Tarihi, 1954.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | X | |||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
| 4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
| 8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alanı ile ilgili literatüre hakim olur | 5 | 5 | ||||||
| 2 | Bezeme türleri arasındaki kültürel bağlantıları saptar | 5 | 5 | 5 | |||||
| 3 | Süsleme çeşitlerinin kronolojisini ve dönemlere göre üslup özelliklerini bilir | ||||||||
| 4 | Türk mimari bezeme sanatlarının gelişimini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 5 | Karşılaştığı bir sanat eseri döneminin genel özellikleri içerisinde yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | 5 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 30 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 18 | 18 | 
| Kısa Sınav | 1 | 9 | 9 | 
| Ödev | 1 | 25 | 25 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||