| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Öncesi Türk Resim Sanatı | SAN 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Türk resim sanatının kaynakları ve tarihsel gelişiminin zengin görsel malzeme eşliğinde öğrenciye aktarılması amaçlanmaktadır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Türk Resim sanatının kaynakları - Hun, Göktürk, Uygur Dönemi Orta Asya duvar resimleri, Ortaçağ Anadolu´sunda tasvir sanatı.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Konu hakkında yapılan yayın ve araştırmalar hakkında söz sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Türk resminin kaynak sorunlarını yorumlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türk resmini kültür-sanat ilişkisi bağlamında sorgular | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 4 | Orta Asya tasvir sanatının Anadolu´daki etkilerini bilir | Bireysel Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 5 | İslamiyetin Türk resmine etkilerini değerlendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
| 6 | Konu hakkında tez konusu önerir ve hazırlar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Konu hakkında yapılan araştırma ve yayınlar | |
| 2 | Türk Resminin Kökenleri | |
| 3 | Hun dönemi kaya resimleri | |
| 4 | Göktürk dönemi tasvir sanatı | |
| 5 | Hayvan üslubunun özellikleri ve örnekler | |
| 6 | Hayvan üslubunun sonraki devirlere etkileri | |
| 7 | Uygur resim sanatının özellikleri, teknikler, örnekler | |
| 8 | Uygur resim sanatının özellikleri, teknikler, örnekler | |
| 9 | Öğrenci Sunumları | |
| 10 | İslamiyetten sonra Türk resminin gelişimi | |
| 11 | Türk minyatür sanatının kaynakları ve gelişimi | |
| 12 | Anadolu´da tasvir sanatı | |
| 13 | Anadolu´da tasvir sanatı | |
| 14 | Genel değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir.  | 
                                
| Ders Kaynakları | Kantev, D., The Symbol of the Beast the Animal-Style Art of Eurasia,New York,1957.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
| 4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
| 8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konu hakkında yapılan yayın ve araştırmalar hakkında söz sahibi olur | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 
| 2 | Türk resminin kaynak sorunlarını yorumlar | 5 | 5 | 5 | |||||
| 3 | Türk resmini kültür-sanat ilişkisi bağlamında sorgular | 5 | 5 | 5 | |||||
| 4 | Orta Asya tasvir sanatının Anadolu´daki etkilerini bilir | 5 | 5 | 5 | |||||
| 5 | İslamiyetin Türk resmine etkilerini değerlendirir | 5 | 5 | 5 | |||||
| 6 | Konu hakkında tez konusu önerir ve hazırlar | 5 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 30 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 | 
| Ödev | 1 | 25 | 25 | 
| Final | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||