| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İslam Resim Sanatında Bölgesel Üsluplar ve İkonografi | SAN 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Erdal OKUMUŞ  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencinin İslam tasvir sanatı örneklerinde üslup çözümleme yöntemlerini uygulama; Örnekleri üslup özelliklerine göre sınıflayarak belirli bir nakkaşhane-tarihe atfedebilme becerilerini kazanmaları - Öğrencinin İslam görsel kültürünü tematik açıdan tanıması, tasvir örneklerini tarihi bağlamı içinde kavrayıp tartışması, temel sorunsallarını bilimsel yayınları kullanarak öğrenmesi.  | 
                                
| Dersin İçeriği | İslam tasvir sanatının başlıca merkezlerindeki nakkaşhanelerin temsil dilleri karşılaştırmalı olarak tartışılır, etkileşimleri, yerel beğeni ve talepler irdelenir. - İslam görsel kültürünün konuları, imgelerin canlandırdıkları anlatılarla içerik ilişkileri aktarılır  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İslam tasvir sanatı örneklerinin üslup açısından analiz eder | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Seçilen merkezlerde uygulanan resim dilinin temel özelliklerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bu alan hakkında yapılan çalışmaları değerlendirir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Farklı merkezlerin resim anlayışlarının benzerlik ve farklarını kültürel bağlam içinde irdeler | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | İslam dünyasında yaygınlaşmış mitolojik-edebi anlatıları inceler | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 6 | İmgeleri tarihi bağlamında analiz eder | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Mitolojik anlatıların tasvirlerle bağlantısını kurar | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili temel başvuru kaynaklarının belirtilmesi ve tanıtılması | |
| 2 | Dersin tanımı, amacı ve sınırları | |
| 3 | Tebriz üslubu | |
| 4 | Timurlu dönemi Herat | |
| 5 | Timurlu dönemi Herat | |
| 6 | Safevi dönemi: Tebriz, Kazvin, Isfahan | |
| 7 | Safevi dönemi: Tebriz, Kazvin, Isfahan | |
| 8 | Safevi dönemi: Tebriz, Kazvin, Isfahan | |
| 9 | İslam görsel kültürünü oluşturan başlıca temalar | |
| 10 | İslam görsel kültürünü oluşturan başlıca temalar | |
| 11 | Tarihi, dini ve edebi eserlerin resimleri arasındaki ilişkiler | |
| 12 | Tarihi, dini ve edebi eserlerin resimleri arasındaki ilişkiler | |
| 13 | Üslup ve İkonografi arasındaki bağlantılar | |
| 14 | Üslup ve İkonografi arasındaki bağlantılar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir.  | 
                                
| Ders Kaynakları | WITTKOWER, Rudolf Allegory and the Migration of Symbols, New York, 1977.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
| 4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
| 8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İslam tasvir sanatı örneklerinin üslup açısından analiz eder | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 
| 2 | Seçilen merkezlerde uygulanan resim dilinin temel özelliklerini bilir | 5 | 5 | 5 | |||||
| 3 | Bu alan hakkında yapılan çalışmaları değerlendirir | 5 | 5 | 5 | |||||
| 4 | Farklı merkezlerin resim anlayışlarının benzerlik ve farklarını kültürel bağlam içinde irdeler | 5 | 5 | 5 | |||||
| 5 | İslam dünyasında yaygınlaşmış mitolojik-edebi anlatıları inceler | 5 | 5 | 5 | |||||
| 6 | İmgeleri tarihi bağlamında analiz eder | 5 | 5 | ||||||
| 7 | Mitolojik anlatıların tasvirlerle bağlantısını kurar | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 30 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 | 
| Ödev | 1 | 30 | 30 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||