| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kronik Hastalıklarda Palyatif Bakım | HEM 650 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | ||||
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||||
| Dersin Dili | Türkçe | |||
| Dersin Seviyesi | Doktora | |||
| Dersin Türü | Seçmeli | |||
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN | |||
| Dersi Verenler | ||||
| Dersin Yardımcıları | ||||
| Dersin Kategorisi | Diğer | |||
| Dersin Amacı | ||||
| Dersin İçeriği | ||||
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Palyatif bakım ve hemşireliği konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Palyatif bakım gerektiren hastalıkları ve bu hastalara özgü hemşirelik sürecini bilir ve uygular. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Palyatif Bakım ve hemşirelik | |
| 2 | Dünyada ve Türkiye'de palyatif bakım hizmetlerinin durumu | |
| 3 | Palyatif bakım gerektiren onkolojik hastalıklar | |
| 4 | Palyatif bakım gerektiren kalp hastalıkları | |
| 5 | Palyatif bakım gerektiren akciğer hastalıkları | |
| 6 | Palyatif bakım gerektiren böbrek hastalıkları | |
| 7 | Palyatif bakım gerektiren endokrin hastalıklar | |
| 8 | Palyatif bakım gerektiren nörolojik hastalıklar | |
| 9 | Palyatif bakımda beslenme | |
| 10 | Palyatif bakımda semptom yönetimi | |
| 11 | Palyatif bakımda psikososyal sorunlar | |
| 12 | Palyatif bakımda spiritüel yaklaşım | |
| 13 | Palyatif bakımda hasta ve ailesi ile iletişim, kayıp ve yas sürecinde aileye destek | |
| 14 | Palyatif bakımda yasal ve etik sorunlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Palyatif bakım ve hemşireliği konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | |||||||
| 2 | Palyatif bakım gerektiren hastalıkları ve bu hastalara özgü hemşirelik sürecini bilir ve uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|