| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kronik Hastalıklar ve Gebelik | HMS 689 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | En çok karşılaşılan kronik hastalıklarda kadınların prekonsepsiyonel, antenatal, intranatal, postnatal dönemlerde hemşirelik yaklaşımlarının ve hastalık yönetiminin ele alınarak öğretilmesi amaçlanmıştır |
| Dersin İçeriği | Pregestasyonel Hipertansiyonda Gebelik ve Yönetimi; Pregestasyonel Diyabette Gebelik ve Yönetimi; Kronik Böbrek Hastalığı ve Böbrek Replasman Tedavilerinde Gebelik ve Yönetimi; Kronik Viral Enfeksiyonlarda Gebelik ve Yönetimi; Kardiyovasküler Hastalıklarda Gebelik ve Yönetimi; Tiroid Hastalarında Gebelik ve Yönetimi; Astımda Gebelik ve Yönetimi; Romatoid Artritde Gebelik ve Yönetimi; Multipl Sklerozda Gebelik ve Yönetimi; Sistemik Lupus Eritematozusda Gebelik ve Yönetimi; Epilepside Gebelik ve Yönetimi; Bağışıklık Sistemi Hastalıklarında Gebelik ve Yönetimi; Kan Hastalıklarında Gebelik ve Yönetimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kronik hastalıkların kadın sağlığı üzerindeki etkisini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Kronik hastalığı olan gebeyi izler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Kronik hastalığı olan kadının sorunlarının çözümünde görev ve sorumluluk üstlenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Pregestasyonel Hipertansiyonda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 2 | Pregestasyonel Diyabette Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 3 | Kronik Böbrek Hastalığı ve Böbrek Replasman Tedavilerinde Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 4 | Kronik Viral Enfeksiyonlarda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 5 | Kardiyovasküler Hastalıklarda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 6 | Tiroid Hastalarında Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 7 | Astımda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 8 | Romatoid Artritde Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 9 | Multipl Sklerozda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 10 | Sistemik Lupus Eritematozusda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 11 | Epilepside Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 12 | Bağışıklık Sistemi Hastalıklarında Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 13 | Kan Hastalıklarında Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
| 14 | Dersin değerlendirilmesi | - |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 11. Adadıoğlu Ö., Turan Z. (2021) Sağlık Profesyonelleri için Kronik Hastalıklarda Gebelik ve Yönetimi, 1. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri 22. Yazıcı H, Hamuryudan V, Sonsuz A (ed).(2012) Cerrahpaşa İç Hastalıkları. 1. Baskı. İstanbul: Medikal Yayıncılık 33. Durna Z, Oğuz G. (2018) Kronik Hastalıklar ve Yönetimi. Aştı N, editör. Kronik Hastalıklarda Bakımın Yönetiminde Bütüncü Yaklaşımla Ekip Çalışması. Ankara: Türkiye Klinikleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kronik hastalıkların kadın sağlığı üzerindeki etkisini anlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 2 | Kronik hastalığı olan gebeyi izler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| 3 | Kronik hastalığı olan kadının sorunlarının çözümünde görev ve sorumluluk üstlenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 14 | 6 | 84 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||