| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Jinekolojik Onkoloji Hemşireliği | HMS 688 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Jinekoloji Hemşireliği |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders ile, kadın üreme organları ve meme kanserinin risk faktörlerini, korunma yolları, tarama yöntemleri ve tedavi yöntemleri ile hemşirelik yaklaşımlarının ve bakımın öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Kadın üreme organı kanserlerinde risk faktörleri; Kadın üreme organı kanserlerinden korunma; Kadın üreme organı kanserlerinde erken tanı ve tarama yöntemleri; Endometrium kanseri ve hemşirelik bakımı; Rahim ağzı kanseri ve hemşirelik bakımı; Yumurtalık kanseri ve hemşirelik bakımı; Vajinal kanser ve hemşirelik bakımı; Vulva kanseri ve hemşirelik bakımı; Meme kanseri ve hemşirelik bakımı; Jinekolojik kanser tedavisinde kullanılan yöntemler; Jinekolojik kanserlerde hemşirelik bakımı; Jinekolojik kanserde evde bakım; Jinekolojik onkolojide güncel yaklaşımlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kadın üreme organı kanserlerinde risk faktörlerini, korunma yollarını, tarama yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Kadın üreme organı kanserlerinde erken tanı ve tedavinin önemini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Kadın üreme organlarına yönelik hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Kadın üreme organı kanserlerinde uygulanan tedavi yöntemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Kadın üreme organı kanserlerinde evde bakım hizmetlerini yürütür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kadın üreme organı kanserlerinde risk faktörleri | Literatür taraması |
| 2 | Kadın üreme organı kanserlerinden korunma | Literatür taraması |
| 3 | Kadın üreme organı kanserlerinde erken tanı ve tarama yöntemleri | Literatür taraması |
| 4 | Endometrium kanseri ve hemşirelik bakımı | Literatür taraması |
| 5 | Serviks kanseri ve hemşirelik bakımı | Literatür taraması |
| 6 | Over kanseri ve hemşirelik bakımı | Literatür taraması |
| 7 | Vajen kanseri ve hemşirelik bakımı | Literatür taraması |
| 8 | Vulva kanseri ve hemşirelik bakımı | Literatür taraması |
| 9 | Meme kanseri ve hemşirelik bakımı | Literatür taraması |
| 10 | Jinekolojik kanser tedavisinde kullanılan yöntemler | Literatür taraması |
| 11 | Jinekolojik kanserlerde hemşirelik bakımı | Literatür taraması |
| 12 | Jinekolojik kanserde evde bakım | Literatür taraması |
| 13 | Jinekolojik onkolojide güncel yaklaşımlar | Literatür taraması |
| 14 | Dersin değerlendirilmesi | - |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Cancer control : knowledge into action : WHO guide for effective programmes ; module 1, WHO 2006, ISBN 92 4 154699 9 2. American Cancer Society. Cancer Facts & Figures 2012. Atlanta, Ga: American Cancer Society; 2012 3. Cust A.E. (2011) Physical Activity and Gynecologic Cancer Prevention Recent Results in Cancer Research, 186:159-185 4. Taşkın L., (2021). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Ankara: Sistem Ofset. 5. Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel kitap ve makaleler |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kadın üreme organı kanserlerinde risk faktörlerini, korunma yollarını, tarama yöntemlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 2 | Kadın üreme organı kanserlerinde erken tanı ve tedavinin önemini tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 3 | Kadın üreme organlarına yönelik hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 4 | Kadın üreme organı kanserlerinde uygulanan tedavi yöntemlerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 5 | Kadın üreme organı kanserlerinde evde bakım hizmetlerini yürütür. | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 14 | 6 | 84 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||