| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Cerrahisi Hemşireliği | HMS 623 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. DİLEK AYGİN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Alanı ile ilgili bilgilere ulaşır. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Araştırma ya da hemşirelik uygulamalarında, kanıta dayalı veritabanını kullanır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Araştırma makalesi hazırlamayı öğrenir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocuk Cerrahisinde Hasta Güvenliği | |
| 2 | Çocuk Cerrahisinde Etik ve Yasal Konular | |
| 3 | Perioperatif Dönemde Çocuğun Değerlendirilmesi, Bakımı ve Aileye Yaklaşım | |
| 4 | Pediatride Günübirlik Cerrahi ve Hemşirelik Bakımı | |
| 5 | Çocuk Cerrahisinde Ağrı Yönetimi | |
| 6 | Pediatrik Travmalarda Hemşirelik Bakımı | |
| 7 | Çocukta Kalp ve Dolaşım Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | |
| 8 | Çocukta Kalp ve Dolaşım Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | |
| 9 | Çocukta Sindirim Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | |
| 10 | Çocukta Genito-Üriner Sistem Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | |
| 11 | Çocukta Sinir Sistemi Cerrahisinde Hemşirelik Bakımı | |
| 12 | Pediatrik Organ Transplantasyonunda Hemşirelik Bakımı | |
| 13 | Preoperatif – Postoperatif Dönem Oyun ve Etkinlikler | |
| 14 | Çocuk Cerrahisinde Güncel Konular |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alanı ile ilgili bilgilere ulaşır. | ||||||||
| 2 | Araştırma ya da hemşirelik uygulamalarında, kanıta dayalı veritabanını kullanır. | ||||||||
| 3 | Araştırma makalesi hazırlamayı öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|