| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İç Hastalıkları Hemşireliği II | HMS 670 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İç hastalıkları ve bakımı konusunda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgilerini akut ve/veya kronik hastalığı olan erişkin bireyin/ailenin hemşirelik yönetiminde kullanabilme, sonuçlarını değerlendirebilme ve araştırma sonuçlarına dayandırarak uygun bakımı verme becerisi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili temel kavramlar, önemli hastalıklar ve bakım modelleri ile ilgili güncel yaklaşımlar teorik bilgi ve uygulamaları içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İç hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında edindiği teorik bilgilerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanına yönelik yapılmış kanıta dayalı çalışmaları takip eder, sonuçlarını sağlık bakım ekibi ile paylaşır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 3 | Hemşirelikte kayıt tutmanın gerekliliğini açıklar ve hemşirelik uygulamalarında gerekli kayıtları tutar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sağlık bakım politikalarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Sağlık çalışanı olarak yaşayabileceği sorunları tahmin eder ve çözüm üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ülkemizde ve Dünyada sık karşılaşılan kanserler ve hemşirelik yaklaşımı | |
| 2 | Böbrek yetersizlikleri ve hemşirelik yaklaşımı | |
| 3 | Serebrovasküler hastalıklar ve hemşirelik yaklaşımı | |
| 4 | Romatoid Artrit, Osteoartrit, Osteoporoz ve hemşirelik yaklaşımı | |
| 5 | Kronik hastalıklarda psikososyal bakım ve bakım verenlerin sorunları | |
| 6 | Erişkinlerde acil dahili hastalıklar ve hemşirelik güncel yaklaşımlar | |
| 7 | Transplantasyon ve hemşirelik bakımında güncel yaklaşımlar | |
| 8 | Kök hücre, kemik iliği nakli ve hemşirelik bakımında güncel yaklaşımlar | |
| 9 | Tamamlayıcı ve alternatif tedaviler ve hemşirelik yaklaşımı | |
| 10 | Palyatif bakım ve hemşirelik yaklaşımı | |
| 11 | Yaşam sonu bakım ve hospisler | |
| 12 | Hemşirelikte kayıt tutma ve önemi | |
| 13 | Sağlık bakım politikaları ve yönetimi | |
| 14 | Sağlık çalışanlarının yaşadığı sorunlar ve çözümler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | -Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. -Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004. -Can G. Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2007. |
| Ders Kaynakları | -Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji . Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007. -Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İç hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında edindiği teorik bilgilerini uygular. | ||||||||
| 2 | İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanına yönelik yapılmış kanıta dayalı çalışmaları takip eder, sonuçlarını sağlık bakım ekibi ile paylaşır. | ||||||||
| 3 | Hemşirelikte kayıt tutmanın gerekliliğini açıklar ve hemşirelik uygulamalarında gerekli kayıtları tutar. | ||||||||
| 4 | Sağlık bakım politikalarını kavrar. | ||||||||
| 5 | Sağlık çalışanı olarak yaşayabileceği sorunları tahmin eder ve çözüm üretir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||