| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yenidoğan ve Bakımı | HMS 615 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yenidoğan ve ailelerine yönelik bakımı planlayıp uygulayabilme bilgi ve becerisini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Sağlıklı ve riskli yenidoğanların özellikleri ve bakımı , yenidoğan hastalıkları ve bakımı ,Aile bebek etkileşimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
| 2 | Aile merkezli bakımın önemini kavrar | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Yenidoğan hemşireliğinin felsefesini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkiyede veDünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu | |
| 2 | Yenidoğan Döneminin Önemi ve Yenidoğan Sağlığının Değerlendirilmesi | |
| 3 | Yenidoğan Döneminin Önemi ve Yenidoğan Sağlığının Değerlendirilmesi | |
| 4 | Sağlıklı Yenidoğan ve Bakımı | |
| 5 | Sağlıklı Yenidoğan ve Bakımı | |
| 6 | Sağlıklı Yenidoğan ve Bakımı | |
| 7 | Riskli Yenidoğanlar ve Sınıflandırılması | |
| 8 | Riskli Yenidoğanlar ve Sınıflandırılması | |
| 9 | Yenidoğanda Sıvı Elektrolit Dengesi ve Metabolik Sorunlar | |
| 10 | Yenidoğanda Sıvı Elektrolit Dengesi ve Metabolik Sorunlar | |
| 11 | Yenidoğan Hastalıklarında Kanıt Temelli Bakım | |
| 12 | Yenidoğan Hastalıklarında Kanıt Temelli Bakım | |
| 13 | Yenidoğan Hastalıklarında Kanıt Temelli Bakım | |
| 14 | Yenidoğan Resüsitasyonu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Meeks M, Hallsworth M, Yeo H. (2012). Yenidoğan Hemşireliği, Rota Tıp Kitabevi, Ankara.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. | ||||||||
| 2 | Aile merkezli bakımın önemini kavrar | ||||||||
| 3 | Yenidoğan hemşireliğinin felsefesini açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 159 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||