| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Psikoterapiler | HMS 617 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLGÜN DURAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Psikiyatrik bozukluklarda kullanılan psikoterapi yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazandırma |
| Dersin İçeriği | Farklı psikoterapi yöntemlerinin öğrenilerek iletişim becerilerinde kullanımının geliştirilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikiyatride kullanılan psikoterapi yöntemleri hakkında teorik bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Psikiyatri hemşirelerinin psikoterapist rollerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Klinik uygulamalarda sıklıkla kullanılan psikoterapi yöntemlerini kullanma konusunda bilgi ve beceri kazanır | Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikanaliz ve dinamik psikoterapi | |
| 2 | Psikanaliz ve dinamik psikoterapi | |
| 3 | Grup psikoterapileri | |
| 4 | Grup psikoterapileri | |
| 5 | Aile tedavileri | |
| 6 | Aile tedavileri | |
| 7 | Bilişsel ve davranışçı yaklaşımları | |
| 8 | Bilişsel ve davranışçı yaklaşımları | |
| 9 | Art terapi | |
| 10 | Müzik terapi | |
| 11 | Drama terapi | |
| 12 | Dans Terapi | |
| 13 | Occupational terapi | |
| 14 | Occupational terapi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Psikiyatri temel kitabı Cengiz Güleç, Ertuğrul Köroğlu,Psikiyatri ve psikoterapilerin ABC?si Cengiz Güleç |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikiyatride kullanılan psikoterapi yöntemleri hakkında teorik bilgi sahibi olur | 3 | 2 | ||||||
| 2 | Psikiyatri hemşirelerinin psikoterapist rollerini öğrenir | 4 | 4 | 2 | 3 | ||||
| 3 | Klinik uygulamalarda sıklıkla kullanılan psikoterapi yöntemlerini kullanma konusunda bilgi ve beceri kazanır | 4 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||