| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Davranış Nörobiyoloji | HMS 622 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLGÜN DURAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Beynin anatomik, nörokimyasal yapısının ve gelişiminin insan davranışları üzerindeki etkilerinin kavranması. |
| Dersin İçeriği | Davranışın nörobiyolojik temellerinin öğrenilmesi ile ilgili konular ve araştırmalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan Davranışlarının anatomik ve fizyolojik temellerini öğrenir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Kimyasal nörotransmisyonun temellerini ve insan davranışları üzerindeki etkilerini kavrar | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Psikofarmakolojik ilaçların etki ve yan etkilerini öğrenir, bunları hemşirelik bakımında uygular | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Beynin morfolojik yapısı ve davranış | |
| 2 | Beynin morfolojik yapısı ve davranış | |
| 3 | Beynin morfolojik yapısı ve davranış | |
| 4 | Beynin nörokimyasal yapısı ve davranış | |
| 5 | Beynin nörokimyasal yapısı ve davranış | |
| 6 | Beynin nörokimyasal yapısı ve davranış | |
| 7 | Beynin gelişmesi ,çevre ve davranış | |
| 8 | Beynin gelişmesi ,çevre ve davranış | |
| 9 | Beynin gelişmesi ,çevre ve davranış | |
| 10 | Uyku ve uyanıklığın nörobiyolojisi | |
| 11 | Uyku ve uyanıklığın nörobiyolojisi | |
| 12 | Dikkat eksiliği , hiperaktivite bozukluğunun biyolojik boyutları | |
| 13 | Demanslarda Dikkat eksiliği , hiperaktivite bozukluğunun biyolojik boyutları | |
| 14 | Demanslarda Dikkat eksiliği , hiperaktivite bozukluğunun biyolojik boyutlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Townsend, M.C. (2016). İçinde Özcan C.T. ve Gürhan, N. (Çev. Ed.) Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri: Kanıta Dayalı Uygulama ve Bakım Kavramları. (6. Baskı). Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi. Öztürk, O. ve Uluşahin, A. (2016). Davranışın nörobiyolojik temelleri. İçinde Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. (14. Baskı). Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri. Çam, O. ve Engin, E. (Ed.). (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği: Bakım Sanatı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. Stahl, S.M. (2015). Demans tedavisi. İçinde Stahl’ın Temel Psikofarmakolojisi. (4. baskı). (Çev. Ed. Alkın, T.). İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. AtkinsonRL., SimithRC., BemAJ. Nolen-HoeksemaS. Psikolojiye Giriş (4. Baskı). Arkadaş Yayınevi, Ankara. 2008. BalkışBaymur, Feriha. Genel Psikoloji. (İstanbul, İnkılap Kitabevi, 1972). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan Davranışlarının anatomik ve fizyolojik temellerini öğrenir | 4 | 4 | 0 | 3 | 1 | 4 | 4 | 2 |
| 2 | Kimyasal nörotransmisyonun temellerini ve insan davranışları üzerindeki etkilerini kavrar | 4 | 4 | 0 | 3 | 1 | 3 | 4 | 2 |
| 3 | Psikofarmakolojik ilaçların etki ve yan etkilerini öğrenir, bunları hemşirelik bakımında uygular | 4 | 4 | 0 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||