| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bireyselleştirilmiş Bakım ve Öğretim | HMS 541 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Hemşirelik felsefesi, evrensel etik ilkeler ve hemşirelik değerleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun bireyselleştirilmiş bakım gereksinimilerini sürdürmek ve çağdaş hemşirelik bakım uygulamalarının öğretimini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Bu dersde kişi holistik ve hümanistik kavramlar çercevesinde bireysellleştirilmiş hemşirelik bakımını uygulamasına ve öğretimine katkı sağalayacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hemşirelik Bakım kavramını ve modelleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bakım kavramı doğrultusunda kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 3 | Bireyselleştirilmiş Bakım Uygulamalarının eğitimi ve eğitim Yöntemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hemşirelikte Bakım Kavramı ve Kuramı | |
| 2 | Bakımda Felsefi Yaklaşımlar, Hümanistik ve Holisitik Yaklaşım | |
| 3 | Bireyselleştirilmiş Bakım ve Etkileyen Etmenler | |
| 4 | Bakımın Etik Yönü | |
| 5 | Bireyselleştirilmiş Bakım Modelleri | |
| 6 | Hemşirelik Bakım Modelleri Nedir? Ne Değildir? | |
| 7 | Bireyselleştirilmiş Bakım Uygulamalarında ki Gelişmeler | |
| 8 | Hemşirelik Bakımının Eğitimi ve Eğitim Yöntemleri-1 | |
| 9 | Hemşirelik Bakımı Eğitiminde Beceri Değerlendirme Yöntemi: OSCE | |
| 10 | Hemşirelik Bakımı Laboratuar Uygulaması-Task Trainer | |
| 11 | Hemşirelik Bakımı Laboratuar Uygulaması-Simülasyon | |
| 12 | Hemşirelik Bakımı Laboratuar Uygulaması-Web Destekli Eğitim | |
| 13 | Hemşirelik Bakımı Klinik Uygulaması | |
| 14 | Hemşirelik Bakımı Vaka Çalışması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Craven R.F, Hirnle C.J. (2009): Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia. 2- Barland A., Locsin R. (2007). Technogy and Nursing Practice, Concepts and Issıes. Palgrave Macmillan. 3- Potter,P.A.,Perry,A.G.,(2009). Fundementals of Nursing. 4- Menyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia. 5- Atabek Aştı T, Karadağ A (Eds). (2013). Hemşrielik Esasları Hemşirelik Bilim ve Sanatı 1. Baskı, Akademi Basım ve Yayıncılık, İstanbul. 6- Babadağ K., Aştı TA (Eds). (2008). Hemşireli Esasları Uygulama Rehberi, 1. Baskı, İstanbul Medical Yayıncılık, İstanbul. 7- Berman A., Synder S., Kozier B., Erb G. (2008). Kozier and Erb's Fundamental of Nursing. 8 th.ed. New Jersey: Prentice Hall. 8- Özdamar K. (2003). Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 2. Baskı, Nisan Kitabevi, Ankara 9- Erdoğan S., Nahcıvan N., Esin NE. (2014). Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. 2. Baskı, Nobel Kitabevi,İstanbul. 9-Birol, L. ve Akdemir, N. (2004).Gç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. İçinde; Akdemir N. Hemşirelikte Temel Kavramlar.( 2. Baskı), Ankara: Sistem Ofset; 12-5. 10-Birol, L.(2005). Hemşirelik Süreci. 7. Baskı, İzmir: Etki Matbaacılık; 401-539. 11-Campbell, J.C. ve Sefton, M. (2010). Discharge teaching about patient retention of knowledge. Home Healthcare Nurse, 28(6), 366-374 www.homehealthcarenurseonline.com. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | X | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | X | |||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | X | |||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | X | |||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | X | |||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | ||||||
| 10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
| 11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | X | |||||
| 12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
| 14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
| 15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hemşirelik Bakım kavramını ve modelleri açıklar. | |||||||||||||||
| 2 | Bakım kavramı doğrultusunda kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirir. | |||||||||||||||
| 3 | Bireyselleştirilmiş Bakım Uygulamalarının eğitimi ve eğitim Yöntemlerini açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||