| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yenidoğan ve Bakımı | HMS 520 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Doç.Dr. DİLEK MENEKŞE, |
| Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, DR. ÖĞR.ÜYESİ DİLEK MENEKŞE |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yenidoğan ve ailelerine yönelik bakımı planlayıp uygulayabilme bilgi ve becerisini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Sağlıklı ve riskli yenidoğanların özellikleri ve bakımı , yenidoğan hastalıkları ve bakımı ,Aile bebek etkileşimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
| 2 | Aile merkezli bakımın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sağlıklı yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar. | Anlatım, | |
| 4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | .Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Neonatoloji Giriş- Dünyada ve Ülkemizde Yenidoğan Sağlığının Durumu ve Yenidoğan Hemşireliği | |
| 2 | Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinin Organizasyonu | |
| 3 | Yenidoğan Uterusun Dışında Yaşam Adaptasyonu. Yenidoğanda Isı Kontrolü | |
| 4 | Yenidoğan Değerlendirilmesi | |
| 5 | Yenidoğanda Sıvı- Elektrolit Dengesi | |
| 6 | Yenidoğan Ünitelerinde Hastane Enfeksiyonların Kontrolü | |
| 7 | Sağlıklı Yenidoğanın Bakımı | |
| 8 | Yüksek Riskli Yenidoğanlar ve Bakımı | |
| 9 | Yüksek Riskli Yenidoğanlar ve Bakımı | |
| 10 | Yenidoğan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
| 11 | Yenidoğan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
| 12 | Yenidoğan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
| 13 | Yenidoğan Resüsitasyonu | |
| 14 | Yenidoğan Resüsitasyonu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Meeks M, Hallsworth M, Yeo H. (2012). Yenidoğan Hemşireliği, Rota Tıp Kitabevi, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | ||||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | ||||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | ||||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | ||||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | ||||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | ||||||
| 10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | ||||||
| 12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | ||||||
| 14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | ||||||
| 15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. | |||||||||||||||
| 2 | Aile merkezli bakımın önemini kavrar | |||||||||||||||
| 3 | Sağlıklı yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar. | |||||||||||||||
| 4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini tanımlar. | |||||||||||||||
| 5 | .Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | |||||||||||||||
| 6 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar | |||||||||||||||
| 7 | Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 159 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||