| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Psikolojik Yaklaşımlar ve Kuramlar | HMS 515 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Psikolojik yaklaşımlar ve kuramlar konusunda bilgi kazandırma |
| Dersin İçeriği | Psikoloji kuramlarının ve farklı psikolojik yaklaşımların insan davranışları ile ilişkisinin öğrenilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anksiyete, bağımlılık, bağımsızlık, ümitsizlik, kayıp spritüelite, ölüm ve yas süreci gibi kavramları tanır ve bunlarla ilgili iletişim kuramlarını öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Verilen örnek durumları kavram ve modeller ışığında analiz eder. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | İletişimle ilgili kavram ve modelleri hasta bireylere verdiği bakıma yansıtır. | Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Alana özgü kuram ve model geliştirme çalışmalarına katkı sağlar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikolojik yaklaşımların kökenleri | |
| 2 | Biyolojik yaklaşımlar | |
| 3 | Biyolojik yaklaşımlar | |
| 4 | Davranışsal yaklaşımlar | |
| 5 | Davranışsal yaklaşımlar | |
| 6 | Bilişsel yaklaşımlar | |
| 7 | Bilişsel yaklaşımlar | |
| 8 | Psikanalitik yaklaşımlar | |
| 9 | Psikanalitik yaklaşımlar | |
| 10 | Psikososyal yaklaşımlar | |
| 11 | Psikososyal yaklaşımlar | |
| 12 | Fenomenolojik yaklaşım | |
| 13 | Psikolojik ve biyolojik yaklaşımlar arasındaki ilişkiler | |
| 14 | Psikolojik ve biyolojik yaklaşımlar arasındaki ilişkiler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Psikolojiye Giriş Rita L. Atkınson, Rıchard C. Atkınson Genel psikoloji Ferha Balkış Baymur Psikolojik danışma ve Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları- Gerald Corey |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | X | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | X | |||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | X | |||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | X | |||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | X | |||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | X | |||||
| 10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
| 11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | X | |||||
| 12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
| 14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
| 15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Anksiyete, bağımlılık, bağımsızlık, ümitsizlik, kayıp spritüelite, ölüm ve yas süreci gibi kavramları tanır ve bunlarla ilgili iletişim kuramlarını öğrenir. | 4 | 1 | 4 | 2 | |||||||||||
| 2 | Verilen örnek durumları kavram ve modeller ışığında analiz eder. | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 3 | |||||||||
| 3 | İletişimle ilgili kavram ve modelleri hasta bireylere verdiği bakıma yansıtır. | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | ||||||||||
| 4 | Alana özgü kuram ve model geliştirme çalışmalarına katkı sağlar. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||