| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Onkoloji Hemşireliği | HMS 517 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kanser ve bakımı konusunda ileri bilgi ve beceri sahibi olma, hastadaki sorunları saptayabilme, planlama, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve eğitimci-araştırmacı rolünü geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Kanser fizyopatolojisi, etyolojisi, tanı, tedavisi, tedavi komplikasyonları ve kanıta dayalı hemşirelik bakımını içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kanser fizyopatolojisini ve epidemiyolojisini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Kanser tanı tedavi yöntemlerini kavrar kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Sık görülen kanser belirtilerini tanır. Etkin hemşirelik bakımı verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Onkoloji hemşireliği | |
| 2 | Karsinogenezis, kanser etiyolojisi, epidemiyolojisi, kanserden korunma | |
| 3 | Kanser tarama ve tanı yöntemleri (serviks, meme, kolorektal, prostat, akciğer vd), evreleme | |
| 4 | Kanser tedavi yöntemlerinden, cerrahi tedavi ve radyoterapi ve hemşirelik süreci | |
| 5 | Kanser tedavi yöntemlerinden, kemoterapi ve hormonal tedaviler ve hemşirelik süreci | |
| 6 | Kanser tedavi yöntemlerinden, immunoterapi ve hedeflenmiş tedaviler ve hemşirelik süreci | |
| 7 | Kanser tedavi yöntemlerinden, kök hücre-kemik iliği nakli, gen terapisi ve hemşirelik süreci | |
| 8 | Kolorektal kanserler, mide kanseri tanım, etiyoloji patofizyoloji, tanılama, tedavi ve hemşirelik bakımı | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Akciğer kanseri, prostat kanseri tanım, etiyoloji patofizyoloji, tanılama, tedavi ve hemşirelik bakımı | |
| 11 | Meme kanseri, tiroid kanseri tanım, etiyoloji patofizyoloji, tanılama, tedavi ve hemşirelik bakımı | |
| 12 | Mesane kanseri, pankreas kanseri tanım, etiyoloji patofizyoloji, tanılama, tedavi ve hemşirelik bakımı | |
| 13 | Kanser hastasını değerlendirme, hasta ve hasta yakını eğitimi, palyatif bakım -hemşirelik süreci | |
| 14 | Dersin değerlendirmesi, tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 2 | Karsinogenezis, kanser etiolojisi, epidemiyolojisi, kanserden korunma.pptx | Karsinogenezis, kanser etiolojisi, epidemiyolojisi, kanserden korunma.pptx | 0 MB |
| 3 | Kanser tarama ve tanı yöntemleri ve evreleme.pptx | Kanser tarama ve tanı yöntemleri ve evreleme.pptx | 0 MB |
| 6 | Kanser tedavi yöntemlerinden kemoterapi ve hormonel tedaviler ve hemşirelik süreci.pdf.pdf | Kanser tedavi yöntemlerinden kemoterapi ve hormonel tedaviler ve hemşirelik süreci.pdf.pdf | 0 MB |
| 6 | Kanser tedavi yöntemlerinden immünoterapisi ve hedeflenmiş tedaviler.pptx | Kanser tedavi yöntemlerinden immünoterapisi ve hedeflenmiş tedaviler.pptx | 0 MB |
| 5 | REVİZE Kanser tedavi yöntemlerinden cerrahi tedavi ve radyoterapi ve hemşirelik süreci.pptx | REVİZE Kanser tedavi yöntemlerinden cerrahi tedavi ve radyoterapi ve hemşirelik süreci.pptx | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | X | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | X | |||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | X | |||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | X | |||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | X | |||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | X | |||||
| 10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
| 11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | X | |||||
| 12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
| 14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
| 15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kanser fizyopatolojisini ve epidemiyolojisini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | Kanser tanı tedavi yöntemlerini kavrar kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 4 | Sık görülen kanser belirtilerini tanır. Etkin hemşirelik bakımı verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||