| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Spss Uygulamaları ve Kantitatif Veri Analizi | MLY 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi IŞIL AYAS |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Kadriye İZGİ ŞAHPAZ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı Maliye alanında SPSS uygulamaları konusunda yüksek lisans düzeyindeki bilgilerin öğrencilere kazandırılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Veri girilmesi, veri denetimi, veri analizi, korelasyon, regresyon, güvenilirlik analizi, faktör analiz ve genel hatları ile SPSS´in tanıtımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Veri girme yöntemlerinin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Veri analiz tekniklerinin öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Maliye alanında SPSS uygulaması yapabilme becerisinin kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Korelasyon katsayılarını hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Basit t-testi ve çoklu regresyon analizi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Güvenilirlik analizi gerçekleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Veri Analizi ve Araştırma Yöntemi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 2 | SPSS Paket Proğramı tanıtılması ve Temel İşlemler | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 3 | Verilerin girilmesi ve edit edilmesi (Veri dosyalarının hazırlanması) | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 4 | Veri denetimi ve transformasyonu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 5 | Tanımlayıcı bilgiler | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 6 | Korelasyon | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 7 | Arasınav | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 8 | T-test | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 9 | Basit regresyona giriş | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 10 | Regresyonun istatistiksel özellikleri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 11 | Çoklu Regresyon | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 12 | Güvenilirlik Analizi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 13 | Faktor Analizi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 14 | Genel Değerlendirme | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Remzi Altunışık, Recai Coşkun,Serkan Bayraktaroğlu ve Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. 4. bs. Sakarya, 2005. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
| 3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Veri girme yöntemlerinin kavrar | |||||||||||
| 2 | Veri analiz tekniklerinin öğrenir | |||||||||||
| 3 | Maliye alanında SPSS uygulaması yapabilme becerisinin kazanır | |||||||||||
| 4 | Korelasyon katsayılarını hesaplar | |||||||||||
| 5 | Basit t-testi ve çoklu regresyon analizi yapar | |||||||||||
| 6 | Güvenilirlik analizi gerçekleştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||