Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürel Çalışmalar RTS 017 0 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SERHAT YETİMOVA
Dersi Verenler Doç.Dr. SERHAT YETİMOVA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci, bireysel veya toplumsal bir kültürel deneyimi “video günlük” biçiminde gözlemleyip belgeleyebilir; kişisel anlatım yoluyla kültürel kimlik, aidiyet, göç, bellek ve değişim temalarını sinematik biçimde ifade edebilir.r ve bunları medya, film ve güncel kültürel pratikler üzerinde uygulayabilir. Beyin Fırtınası, Proje, Performans Değerlendirme,
2 Öğrenci, video günlük veya video mektup biçiminde üretilmiş kültürel anlatılarda kimlik, toplumsal cinsiyet, göç, sınıf, teknoloji veya çevre temsillerini çözümleyebilir; bu temsillerin estetik, etik ve politik boyutlarını tartışabilir. Proje, Performans Değerlendirme, Portfolyo,
3 Öğrenci, kültürel çalışmalar kuramlarını kişisel üretim sürecine entegre ederek, yaratıcı bir dijital anlatı (video günlük, kısa belgesel veya dijital hikâye) tasarlayabilir; kültürel farkındalık ve toplumsal duyarlılık içeren özgün projeler ortaya koyabilir. Proje, Performans Değerlendirme, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir X
2 Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. X
3 Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. X
4 Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. X
5 Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. X
6 Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. X
7 İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. X
8 Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. X
9 Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. X
10 Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. X
11 Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. X
12 İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. X
13 Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. X
14 Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. X
15 Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. X
16 Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. X
17 Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. X
18 Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. X
19 Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. X
20 Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. X
21 Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. X
22 Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. X
23 Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. X
24 Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. X
25 Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
1 Öğrenci, bireysel veya toplumsal bir kültürel deneyimi “video günlük” biçiminde gözlemleyip belgeleyebilir; kişisel anlatım yoluyla kültürel kimlik, aidiyet, göç, bellek ve değişim temalarını sinematik biçimde ifade edebilir.r ve bunları medya, film ve güncel kültürel pratikler üzerinde uygulayabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 4 5 4 5 4 5 5 5 4 5 5
2 Öğrenci, video günlük veya video mektup biçiminde üretilmiş kültürel anlatılarda kimlik, toplumsal cinsiyet, göç, sınıf, teknoloji veya çevre temsillerini çözümleyebilir; bu temsillerin estetik, etik ve politik boyutlarını tartışabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
3 Öğrenci, kültürel çalışmalar kuramlarını kişisel üretim sürecine entegre ederek, yaratıcı bir dijital anlatı (video günlük, kısa belgesel veya dijital hikâye) tasarlayabilir; kültürel farkındalık ve toplumsal duyarlılık içeren özgün projeler ortaya koyabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)