| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görsel Kültür ve Estetik | RTS 308 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Görsel dünyamızı kavrayabilmekle birlikte güzel ve çirkin kavramlarını öğrenebilmek. Sanat eserini oluşturan ve neyin sanat olduğunu tanımlayan biçim ve özleri kavramak. |
| Dersin İçeriği | Sanat Eserlerinde Estetik tanımlamalar ve görsel dünyanın materyallerinin öğrencilere tanıtılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat Eserlerini İnceler | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
| 2 | Sanat Tarihini İnceler | ||
| 3 | Görsel Kültür Tarihini İnceler | ||
| 4 | Görsel Kültür ve Sanat Arasında Bağlantı Kurar |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Görsel Kültür ve Estetik dersine giriş, kaynaklar, yöntem | Yok |
| 2 | İnsanlığın ilk sanat eserleri ve düşünce dünyasının yansıması, İlkçağ, Ortaçağ sanat ve estetik anlayışları | yok |
| 3 | Erken rönesans ve estetik | Yok |
| 4 | Rönesans ve estetik | Yok |
| 5 | Barok, Gotik ve Rokoko sanat dalları ve estetik anlayışları | Yok |
| 6 | Art Nouveau ve geç rönesans sanat anlayışları ve estetik | Yok |
| 7 | Değerlendirme | Yok |
| 8 | Edebiyatta estetik | Yok |
| 9 | Görsel kültürün alımlanışı ve oluşumu, sinemanın ilk yıllarında görsel dünya | Yok |
| 10 | Sinema ve Estetik -1 | Yok |
| 11 | Sinema ve Estetik-2 | Yok |
| 12 | Sinema ve Estetik-3 | Yok |
| 13 | Sinema ve Estetik-4 | Yok |
| 14 | Final Sınavları | Yok |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Umberto Eco, Güzelliğin Tarihi, Doğan Kitap, 2016. Umberto Eco, Çirkinliğn Tarihi, Doğan Kitap, 2012 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir | X | |||||
| 2 | Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
| 3 | Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. | X | |||||
| 4 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. | X | |||||
| 5 | Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. | X | |||||
| 6 | Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
| 7 | İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
| 8 | Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
| 9 | Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
| 10 | Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 11 | Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
| 12 | İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 13 | Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 14 | Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 15 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 16 | Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 17 | Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
| 18 | Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
| 19 | Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
| 20 | Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 21 | Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 22 | Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. | X | |||||
| 23 | Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X | |||||
| 24 | Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. | X | |||||
| 25 | Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanat Eserlerini İnceler | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 0 | 3 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| 2 | Sanat Tarihini İnceler | |||||||||||||||||||||||||
| 3 | Görsel Kültür Tarihini İnceler | |||||||||||||||||||||||||
| 4 | Görsel Kültür ve Sanat Arasında Bağlantı Kurar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||