| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnternet Haberciliği | GZT 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. KÜRŞAT ÖZMEN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. KÜRŞAT ÖZMEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dijital çağda artık gazeteci sadece bir mecraya değil tüm mecralara çıktı yaratacak yeteneklerle donatılmış olmak zorundadır. Hem teorik hem de pratik ağırlıklı bu ders öğrencilere bu yetenekleri kazandırmak amacındadır. |
| Dersin İçeriği | İnternet ve mobil haberciliğin gelenekselden farkları Yeni medyaya uygun haber yazımı İçerik yönetimi ve analizi Bir haber ve trafik kaynağı olarak sosyal medyanın kullanımı ve topluluk yönetimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Haber yazmanın yeni formlarını ve temposunu öğrenecekler. | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | İçerik yönetimini ve data’nın bir gazetecinin hayatındaki yerini keşfedilecek. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 3 | Okunurluk takibi ve sosyal medya ile ortaya çıkan topluluk yönetimi kavramı ile tanışılacak ve yönetimi öğrenilecek. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dijital dünyaya giriş | |
| 2 | Organizasyon yapıları geleneksel medyadan farkları | |
| 3 | Google gölgesinde habercilik | |
| 4 | SEO haber yazımı | |
| 5 | Haber seçimi ve başlıklandırma | |
| 6 | Gündem takibi | |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | İçerik yönetimi ve analizi | |
| 9 | İçerik yönetimi ve analizi uygulama | |
| 10 | Son Dakika, Son Haber yazımı | |
| 11 | Son Dakika, Son Haber yazımı uygulama | |
| 12 | Sosyal medya üzerinden topluluk yönetimi | |
| 13 | Yapay Zeka araçlarının yardımıyla içerik üretimi | |
| 14 | FİNAL |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Online Journalism: The Essential Guide : Steve Hill |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | ||||||
| 2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | ||||||
| 3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
| 4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | ||||||
| 5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | ||||||
| 6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | X | |||||
| 7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | ||||||
| 8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | ||||||
| 9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
| 10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
| 11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
| 12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | ||||||
| 16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
| 18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
| 20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
| 22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | ||||||
| 24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
| 25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | ||||||
| 27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | ||||||
| 29 | 3.10. Yerel, ulusal ve küresel medya düzenini, medya gündemini, sektörel yenilikleri ve sorunları izleyerek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Haber yazmanın yeni formlarını ve temposunu öğrenecekler. | ||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | İçerik yönetimini ve data’nın bir gazetecinin hayatındaki yerini keşfedilecek. | ||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | Okunurluk takibi ve sosyal medya ile ortaya çıkan topluluk yönetimi kavramı ile tanışılacak ve yönetimi öğrenilecek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||