| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İletişim Bilimlerine Giriş | ILT 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET GÜZEL |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER, BİLGİSAYAR İŞLETMENİ ESRA KOÇ, Doç.Dr. MEHMET GÜZEL, Arş.Gör. FURKAN SÜRÜN, |
| Dersin Yardımcıları |
Yardımcı Kaynaklar: İletişim Sözlüğü: Erol Mutlu Enformasyon Devrimi Efsanesi: Yusuf Kaplan Enformatik Cehalet: Nabi Avcı Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri Üzerine |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | İletişim olgusunu tanımlayarak iletis¸im su¨rec¸leri, temel iletis¸im kavramları, iletişimin yapısı, fonksiyonları, o¨zellikleri, tu¨rleri, iletis¸im bilimlerinin digˆer disiplinler ile ilis¸kileri, etki araştırmaları kapsamında ortaya çıkan iletis¸im modelleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
| Dersin İçeriği | İletişim kavramı, iletişim süreçleri, iletişimin özellikleri, iletişim türleri, iletişim bilimi ve ilişkili olduğu disiplinler, temel iletişim modelleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması | |
| 2 | İletişim alanı; kavramsal ve tarihsel analiz | |
| 3 | İletişim süreci ve öğeleri | |
| 4 | Sanayi Devrimi ve Kitle İletişiminin Doğuşu | |
| 5 | Kitle iletişimi ve iletişim türleri | |
| 6 | Erken çalışmalar: Chicago Okulu ve iletişim çalışmalarına katkıları | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | İletişim ve ideoloji | |
| 9 | İletişim ve küreselleşme | |
| 10 | İletişim ve kültür | |
| 11 | İletişim ve Gazetecilik | |
| 12 | Siyasal İletişim | |
| 13 | Temel İletişim Modelleri | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
İletişimin ABC’si: Ünsal Oskay İletişime Giriş: Mete Çamdereli İletişim Bilimi: Judith Lazar İletişim Kuramları Tarihi: Armand ve Michele Mattelart |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | ||||||
| 2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | ||||||
| 3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | ||||||
| 4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | ||||||
| 5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | ||||||
| 6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | ||||||
| 7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | ||||||
| 8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | ||||||
| 9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
| 10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
| 11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
| 12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | ||||||
| 16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
| 18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
| 20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
| 22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | ||||||
| 24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
| 25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | ||||||
| 27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | ||||||
| 29 | 3.10. Yerel, ulusal ve küresel medya düzenini, medya gündemini, sektörel yenilikleri ve sorunları izleyerek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||