| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Medyanın Güncel Sorunları | GZT 012 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELTEM GÖNDEN GÜZEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | f |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ders, gazetecilik öğrencilerinin, günümüz medyasının hem siyasal ve ekonomik hem de teknolojik gelişmelerle yaşanan yapı ve içerik dönüşümünden kaynaklı sorunları hakkında bilgi edinmelerini ve tartışabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Günümüz medyasının siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle yaşanan yapı ve içerik dönüşümünden kaynaklı sorunları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
| 2 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, | ||
| 3 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 4 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | ||
| 5 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 6 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
| 7 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | ||
| 8 | Tartışma, | ||
| 9 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | ||
| 10 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | ||
| 11 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | ||
| 12 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | ||
| 13 | Tartışma, | ||
| 14 | Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel giriş ve bilgilendirme: Tarihsel bağlamda medyanın işlevleri ve dönüşümü | |
| 2 | Medya Sermaye İktidar İlişkileri Çerçevesinde Haber ve Hakikat Tarışmaları | |
| 3 | Popülist Siyaset ve Medya | |
| 4 | Yeni Medyanın Ekonomi Politiği | |
| 5 | Sosyal Medya ve Algoritmalar | |
| 6 | Yeni Medya ve Etik Sorunlar: Yalan Haber ve Dezenformasyon | |
| 7 | Yalan Haberle Mücadele ve Doğrulama (Teyit) Platformları | |
| 8 | Arasınav haftası | |
| 9 | Yeni Medya ve Mahremiyet İhlalleri | |
| 10 | Sosyal Medya Haberciliği ve Etik Sorunlar | |
| 11 | Medya Endüstrisinde Gazetecinin Konumu ve İstihdam Sorunları | |
| 12 | Yeni medya döneminde yerel haberciliğin durumu | |
| 13 | Ödev /Proje sunumları | |
| 14 | Ödev/Proje sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Raşit Kaya (2016) İktidar Yumağı: Medya Sermaye Devlet.Ankara: İmge Robert W. McChesney. (2006) Medyanın Sorunu: 21.Yüzyılda İletişim Politikaları, İstanbul: Kalkedon Ben H. Bagdikian (2016) Yeni Medya Tekeli. İstanbul: Akılçelen Kitap |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | X | |||||
| 2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | ||||||
| 3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
| 4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | X | |||||
| 5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | X | |||||
| 6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | X | |||||
| 7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
| 8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
| 9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
| 10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
| 11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
| 12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | X | |||||
| 16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
| 18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
| 20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
| 22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | ||||||
| 24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
| 25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | ||||||
| 27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X | |||||
| 29 | 3.10. Yerel, ulusal ve küresel medya düzenini, medya gündemini, sektörel yenilikleri ve sorunları izleyerek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 4 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 6 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 7 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 8 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 9 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 10 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 11 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 12 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 13 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 14 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 42 | 3 | 126 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||