| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tasvir Sanatında Üslup Araştırmaları | SAN 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk İslam resim sanatında farklı coğrafyalarda farklı üsluplarla üretilen eserleri öğrenerek, çağdaşlarıyla karşılaştırma yapar. |
| Dersin İçeriği | Tasvir sanatının kaynakları ve araştırma yöntemleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Konu ile ilgili kaynakları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Türk-İslam resim sanatının gelişimini bilir | Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Araştırma yöntemlerini etkili bir biçimde kullanır | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Kültürlerarası geçişlerde karşılaştırma yapar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
| 5 | Taşra ve başkent üsluplarını tanır | Beyin Fırtınası, Gözlem, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
| 6 | Konu ile ilgili eserleri müzede inceler | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 7 | |||
| 8 | |||
| 9 | |||
| 10 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasvir sanatına giriş | |
| 2 | Kaynaklar ve araştırma yöntemleri | |
| 3 | İslam kültüründe resim | |
| 4 | Yerel üslupların karşılaştırılması | |
| 5 | Sanatçı ve hami ilişkisi | |
| 6 | Seçilen coğrafyadaki saray üslubu | |
| 7 | Seçilen coğrafyadaki taşra üslubu | |
| 8 | Öğrenci Sunumları | |
| 9 | Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları | |
| 10 | Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları | |
| 11 | Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları | |
| 12 | Müze ve koleksiyonlardaki el yazmaları | |
| 13 | Öğrenci Sunumları | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | ÇAĞMAN, F. ve Z. TANINDI. Topkapı Sarayı Müzesi İslam Minyatürleri, İstanbul, Tercüman Yayınları, 1979. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
| 4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | X | |||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
| 8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konu ile ilgili kaynakları tanır | 5 | 5 | 5 | |||||
| 2 | Türk-İslam resim sanatının gelişimini bilir | 5 | 5 | 5 | |||||
| 3 | Araştırma yöntemlerini etkili bir biçimde kullanır | 5 | 5 | 5 | |||||
| 4 | Kültürlerarası geçişlerde karşılaştırma yapar | 5 | 5 | 5 | |||||
| 5 | Taşra ve başkent üsluplarını tanır | 5 | 5 | 5 | |||||
| 6 | Konu ile ilgili eserleri müzede inceler | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 7 | |||||||||
| 8 | |||||||||
| 9 | |||||||||
| 10 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||