| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Etkili İletişim ve Beden Dili | SAU 701 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin sözlü ve sözsüz iletişim becerilerinin geliştirilmesi. |
| Dersin İçeriği | İletişim, İletişim Çeşitleri,İletişim Becerileri ve Beden Dili |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim olgusunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | İletişimin birey ve toplum için önem ve işlevini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sosyal hayatta iletişim becerilerinin önemini vurgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | Beden dili olgusunu, işlev ve önemini açıklar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Günlük hayatta ve iş yaşamında beden dilinin etkin kullanımını gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | İş yaşamında etkili iletişim ve beden dili uygulamalarının nasıl yapılabileceğini gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Örnek uygulamaları çözümler. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İletişim nedir? İletişimin birey ve toplum açsından önemi ve işlevi. | |
| 2 | İletişim çeşitleri: Kişi içi iletişim ve kişiler arası iletişim olguları | |
| 3 | İletişim çeşitleri... Kitle iletişim ve örgüt (kurum) içi iletişim olguları | |
| 4 | İletişim sizinle başlar: İnsan tabiatını tanıma | |
| 5 | Kendini anlatma penceresi: Etkili ve güzel konuşma | |
| 6 | İyi bir dinleyici olma: Etkin dinleme | |
| 7 | İletişimin altın anahtarı: Empati | |
| 8 | İletişimde ilk izlenim ve önemi | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Beden dili-sözsüz iletişim nedir? Niçin önemlidir? | |
| 11 | Beden dili kodları: Yüz ifadeleri, el ve kol hareketleri | |
| 12 | Beden dili kodları... Kişiler arası mesafe, fiziksel görünüm | |
| 13 | İş yaşamında beden dilinin etkin kullanımı: Uygulama ve örnekler | |
| 14 | Kim olduğunu keşfet: İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. IŞIK, Metin, Sizinle İletişebilir Miyiz?, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya, 2015 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | İletişim olgusunu tanımlar. |
| 2 | İletişimin birey ve toplum için önem ve işlevini açıklar. |
| 3 | Sosyal hayatta iletişim becerilerinin önemini vurgular. |
| 4 | Beden dili olgusunu, işlev ve önemini açıklar. |
| 5 | Günlük hayatta ve iş yaşamında beden dilinin etkin kullanımını gösterir. |
| 6 | İş yaşamında etkili iletişim ve beden dili uygulamalarının nasıl yapılabileceğini gösterir. |
| 7 | Örnek uygulamaları çözümler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 1 | 0 |
| Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 59 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||