| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje Hazırlama | EPU 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilerinin tez ve bitirme projesi hazırlamak için gerekli alt yapıya kavuşmalarını sağlamak bu dersin temel amacıdır.
|
| Dersin İçeriği | Araştırma süreci, Araştırmalarda etik ve intihal, Bilimsel araştırma çeşitleri, Araştırma süreci ve raporlaştırılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma sürecine ilişkin temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bilimsel makale çeşitlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Araştırmalarda kullanılacak yöntemleri örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Araştırma yönteminin basamaklarına uygun şekilde bir proje taslağı hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Araştırma, Araştırma Raporu, Araştırma Süreci | |
| 2 | Araştırmalarda Etik ve İntihal | |
| 3 | Proje Çalışma alanının ve araştırma konusunun seçilmesi, araştırma sorusunun oluşturulması | |
| 4 | Bilimsel makale çeşitleri | |
| 5 | Literatür taraması | |
| 6 | Literatür tarama yöntemleri | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Literatür değerlendirmesi | |
| 9 | Literatürün özetlenmesi ve yorumlanması | |
| 10 | Amprik araştırmaların raporlaştırılması | |
| 11 | Değerlendirme makalelerinin raporlaştırılması | |
| 12 | APA 6’ya göre metin içerisinde ve kaynakçada kaynak gösterimi | |
| 13 | Örnek bir proje hazırlama | |
| 14 | Örnek bir proje hazırlama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Karasar, N. (2018). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel SAÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu Siyez, D. (2012). PDR’de Kaynak Tarama ve Rapor Hazırlama. Ankara: Pegem.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
| 8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
| 9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
| 10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
| 12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma sürecine ilişkin temel kavramları açıklar. | ||||||||||||
| 2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. | ||||||||||||
| 3 | Bilimsel makale çeşitlerini açıklar. | ||||||||||||
| 4 | Araştırmalarda kullanılacak yöntemleri örnekler. | ||||||||||||
| 5 | Araştırma yönteminin basamaklarına uygun şekilde bir proje taslağı hazırlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 80 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 3 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 188 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||