| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimin Kuramsal Temelleri | EPU 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimin kuramsal temelleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi (psikoloji,felsefe,hukuk),Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Meslek kavramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji ,felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitimle İlgili Temel Kavramlar | |
| 2 | Eğitimin Tarihi Temelleri | |
| 3 | Eğitimin Sosyal Temelleri | |
| 4 | Eğitimin Felsefi Temelleri | |
| 5 | Eğitimin Sosyolojik (Toplumsal) Temelleri | |
| 6 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Eğitimin Ekonomik ve Politik Temelleri | |
| 9 | Eğitimin Hukuki Temelleri | |
| 10 | Eğitimin Bilimsel Temelleri | |
| 11 | Türk Milli Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri | |
| 12 | Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü ve Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri | |
| 13 | Öğretmen Eğitiminde Gelişmeler ve Uygulamalar | |
| 14 | Eğitim Bilimlerinde Yeni Yaklaşımlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Erden, M. (2007). Eğitim Bilimine Giriş, Arkadaş Yayınları, Ankara. Başaran,İ.E.(2007). Eğitim Bilimine Giriş, Ekinoks Yayınları. Ankara Şişman,M. (2006). Eğitim Bilimlerine Giriş, Pegem A Yayıncılık, Ankara . |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
| 8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
| 9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
| 10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
| 12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Meslek kavramını açıklar. | ||||||||||||
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. | ||||||||||||
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | ||||||||||||
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | ||||||||||||
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji ,felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | ||||||||||||
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | ||||||||||||
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 203 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||