Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları EPU 528 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, güncel öğrenme – öğretim yöntemlerini uygulamadaki örnekleriyle öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, öğrenme – öğretim yöntemleri üzerinde incelemeler yaparak sınıf ortamında uygulama yapmayı öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde güncel ve etkili öğrenme – öğretim yöntemlerinden, bağlam temelli öğrenme-öğretme, bilişötesi stratejileri temelli öğrenme-öğretme, Bilişsel koçluk temelli öğretme, çevrimiçi öğrenme – öğretme, derin – yüzeysel ve stratejik öğrenme-öğretme, FeTeMM eğitimine dayalı öğrenme-öğretme, ikili yerleşik öğrenme modeli ile öğretim yaklaşımı, lego ile öğrenme-öğretme yaklaşımı, origami ile öğrenme-öğretme, otantik öğrenme-öğretme, öz yönelimli öğrenme-öğretme, senaryo temelli öğrenme – öğretme, sorgulamaya dayalı öğrenme-öğretme, yansıtıcı öğrenme-öğretme yer almaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini bilir, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerinin uygulamada avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje,
3 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini uygulama örneklerini inceler Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örnekleri geliştirir Tartışma,
5 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini sınıf ortamında uygular. Tartışma,
6 uygulama sonuçlarını değerlendirir. Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 bağlam temelli öğrenme-öğretme
2 bilişötesi stratejileri temelli öğrenme-öğretme
3 Bilişsel koçluk temelli öğretme
4 çevrimiçi öğrenme – öğretme
5 derin – yüzeysel ve stratejik öğrenme-öğretme
6 FeTeMM eğitimine dayalı öğrenme-öğretme,
7 ikili yerleşik öğrenme modeli ile öğretim yaklaşımı
8 lego ile öğrenme-öğretme yaklaşımı
9 origami ile öğrenme-öğretme
10 otantik öğrenme-öğretme
11 öz yönelimli öğrenme-öğretme
12 senaryo temelli öğrenme – öğretme
13 sorgulamaya dayalı öğrenme-öğretme
14 yansıtıcı öğrenme-öğretme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Ekici, G (2014) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme- Öğretme Yaklaşımları, (Edit). Pegem, Ankara
2. Borich G. D (2014). Etkili Öğretim Yöntemleri (Çeviri: Bahaddin Acat). Nobel Yayıncılık, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
8 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
10 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
12 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini bilir,
2 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerinin uygulamada avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır
3 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini uygulama örneklerini inceler
4 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örnekleri geliştirir
5 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini sınıf ortamında uygular.
6 uygulama sonuçlarını değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Proje / Tasarım 1 12 12
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,12
dersAKTSKredisi 6