| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Vergi Sistemi ve Güncel Sorunlar | UML 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TEMEL GÜRDAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Enes TEKŞAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiyede yürürlükte bulunan vergilerin ayrıntılı bir şekilde incelenmesini sağlamak ve uygulamadaki sorunlara ilişkin görüşlerin değerlendirilmesi konusunda öğrencilere bilgi ve yorum kabiliyeti kazandirmaktir. |
| Dersin İçeriği | Türk vergi sisteminin tarihçesi ve yürürlükteki vergilerin sınıflandırılması ile ilgili ileri düzey bilgileri içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gelir vergisine tabi gelir türleri, mükellefiyet türleri ve matrah trespit yöntemlerini unsurları ile birlikte tanımlar ve sorunlarını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 2 | Farklı gelir türlerin elde edilmesine ilişkin farklı varsayımlara göre Gelir vergisini hesaplar ve uygulama sorunlarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 3 | Kurumlar vergisinde kazancı, mükellefiyet türlerini, istisnalarını ve etkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | KDV?de konuyu, matrahı, istisnaları ve etkileri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | ÖTV?de konuyu, matrahı, istisnaları ve etkileri değerlendirir | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türk Vergi sisteminde yer alan vergileri, mükellefi, oranı, matrahı, konusu, istisnası, muafiyeti ve hesaplanması açısından sorunları ile tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk vergi sisteminin tarihçesi ve yürürlükteki vergilerin sınıflandırılması | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 2 | Gelir üzerinden alınan vergilere ilişkin açıklamalar ve gelir vergisinde mükellef kavramı | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 3 | Ticari kazançlarda matrahın belirlenmesi ve uygulamaya ilişkin analizler | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 4 | Zirai kazançlar ve ücretlerde matrahın belirlenmesi | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 5 | Serbest meslek kazançları, gayri menkul, menkul sermaye iratları ile diğer kazanç ve iratlara ilişkin analizler | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 6 | Gelir vergisinin tarhı,beyanı, gelirlerin toplanması ile ilgili tartışmalar | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 7 | Arasınav | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 8 | Gelir vergisinin tarifesi, hesaplanması ve ödenmesine ilişkin analizler | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 9 | Kurumlar vergisine ilişkin analizler | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 10 | Kdv?nin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 11 | Tüketim üzerinden alınan vergilerin incelenmesi ve değerlendirilmesi, | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 12 | Motorlu taşıtlar vergisinin incelenmesi ve değerlendirilmesi, | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 13 | Veraset ve intikal vergisinin incelenmesi ve değerlendirilmesi, | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| 14 | Emlak vergisinin incelenmesi ve değerlendirilmesi, | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öncel M. ve diğerleri, (2005), Vergi hukuku , Ankara |
| Ders Kaynakları | 1. Bilici, N., (2007), Vergi hukuku, Seçkin, Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
| 3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | ||||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gelir vergisine tabi gelir türleri, mükellefiyet türleri ve matrah trespit yöntemlerini unsurları ile birlikte tanımlar ve sorunlarını tartışır | |||||||||||
| 2 | Farklı gelir türlerin elde edilmesine ilişkin farklı varsayımlara göre Gelir vergisini hesaplar ve uygulama sorunlarını analiz eder | |||||||||||
| 3 | Kurumlar vergisinde kazancı, mükellefiyet türlerini, istisnalarını ve etkilerini değerlendirir | |||||||||||
| 4 | KDV?de konuyu, matrahı, istisnaları ve etkileri değerlendirir | |||||||||||
| 5 | ÖTV?de konuyu, matrahı, istisnaları ve etkileri değerlendirir | |||||||||||
| 6 | Türk Vergi sisteminde yer alan vergileri, mükellefi, oranı, matrahı, konusu, istisnası, muafiyeti ve hesaplanması açısından sorunları ile tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 37 |
| 2. Ödev | 38 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 1 | 2 |
| Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||