| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Devlet Borçlarının Analizi | UML 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN ALTUNDEMİR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET EMİN ALTUNDEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Uğur UYĞUN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İç ve dış borçlar kavramı, nedenleri, borçların boyutları, borç yönetiminin başarı ilkeleri, iç ve dış borçlanmanın etkileri, Türkiye´de iç ve dış borçların gelişimi ve sorunlarını analiz etmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders boyunca devlet borçlarının günümüzün ekonomik ve toplumsal hayatta ne gibi etkilerinin olduğu, devlet borçlarının önemi, gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelerde devlet borçlarının önemi ele alınarak ileri düzey değerlendirmeler yapılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | devlet borçlarının temel özelliklerini açıklar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | devlet borçlarını sınıflandırır | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | iç ve dış borçlanma yöntemlerini analiz eder | Tartışma, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | borç yönetimi ve sorunlarını yorumlar | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | borçlanmanın ekonomik ve mali etkilerini analiz eder | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | kamu borçlanmasının nedenlerini ve sorunlarını analiz eder | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 7 | Türk devlet borçlarının gelişimini değerlendirir ve temel sorunlarını açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kamu borçlanmasının genel özellikleri açısından analizi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 2 | Kamu borçlanma nedenleri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 3 | Devlet borçlarının sınıflandırılması | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 4 | Kamu borçlanma yöntemleri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 5 | Yatırım - tasarruf sorunu ve borçlanma | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 6 | Ekonomik Büyüme - kalkınma ile ilgili problemler ve borçlanma | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 7 | Kamu borç yönetimi ve etkileri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 8 | Dünya borç krizi ve nedenleri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 9 | Vize sınavı | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 10 | Gelişmekte olan ülkelerde kamu borçlanması ve sorunları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 11 | Türkiye´de borçların gelişimi ve ekonomik etkileri açısından değerlendirilmesi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 12 | Türkiye'nin borç yükü ve değerlendirilmesi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 13 | Türkiye´de dış borçların gelişimi ve değerlendirilmesi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| 14 | Türkiye´de iç borçların gelişimi ve değerlendirilmesi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1.Eker A., (1994), Devlet Borçları, Ankara, Takav Matbaası |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
| 3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | ||||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | ||||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | ||||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | ||||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | devlet borçlarının temel özelliklerini açıklar | 3 | 5 | |||||||||
| 2 | devlet borçlarını sınıflandırır | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 3 | iç ve dış borçlanma yöntemlerini analiz eder | 5 | 5 | |||||||||
| 4 | borç yönetimi ve sorunlarını yorumlar | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 5 | borçlanmanın ekonomik ve mali etkilerini analiz eder | 5 | 5 | |||||||||
| 6 | kamu borçlanmasının nedenlerini ve sorunlarını analiz eder | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 7 | Türk devlet borçlarının gelişimini değerlendirir ve temel sorunlarını açıklar | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| 1. Final | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 183 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||