| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Web Teknolojileri | ISE 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BARAN KAYNAK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BARAN KAYNAK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Web, web tasarımı ve internet teknolojileri temel kavramları verilerek, web tabanlı uygulama geliştirme yöntemleri, web tabanlı uygulama geliştirme teknolojilerinin (Html, Css, Javascript, JQuery ve AJAX) temel seviyede kullanım becerilerini kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Web, internet teknolojileri, web ve grafik tasarımı temel kavramları, html düzenleyici programlarının temel seviyede kullanımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Internet, Web ve Temel grafik kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Html etiketleri kullanarak web sayfası tasarlar. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 3 | CSS teknolojisini kullanarak Html etiketlerine stiller tanımlar, katmanlardaki çalışmalarını yorumlayabilir, CSS ve Html teknolojilerini kullanarak web sayfaları tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 4 | JavaScript kullanarak etkileşimli web sayfaları tasarlar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 5 | Hazırladığı web sayfalarını, web sunucu programları kullanarak internette yayınlayabilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 6 | Sunucu taraflı dinamik programlamayla ilgili temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel internet protokolleri, HTTP protokolü, web tasarımına giriş, URL, Web sunucuları, Web tarayıcıları | |
| 2 | HTML işaretleme diline giriş, Temel Html öğeleri | |
| 3 | HTML de liste, tablo, frame ve formlar | |
| 4 | CSS, Stiller | |
| 5 | CSS kullanarak elemanları konumlandırma | |
| 6 | Bootstrap | |
| 7 | JavaScript; giriş, temel sözdizimi kuralları, değişkenler ve veri tipleri, operatörler | |
| 8 | JavaScript: fonksiyonlar, nesneler, diziler, hata ayıklama | |
| 9 | JQuery | |
| 10 | JavaScript frameworkleri (angular, react) | |
| 11 | Hazır tema kullanarak örnek web tasarımı | |
| 12 | jQuery ile ajax çağrıları, REST servisleri ve kullanım örnekleri | |
| 13 | Web sitesi yayınlama | |
| 14 | Sunucu taraflı dinamik web sayfaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Web Technologies: A Computer Science Perspective, Jeffrey C. Jackson A’Dan Z’Ye Yeni Nesil Tekniklerle Web Tasarımı Ve Web Programlama - Uğur Gelişken |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Internet, Web ve Temel grafik kavramlarını tanımlar. | 3 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
| 2 | Html etiketleri kullanarak web sayfası tasarlar. | 5 | |||||||||||
| 3 | CSS teknolojisini kullanarak Html etiketlerine stiller tanımlar, katmanlardaki çalışmalarını yorumlayabilir, CSS ve Html teknolojilerini kullanarak web sayfaları tasarlar. | ||||||||||||
| 4 | JavaScript kullanarak etkileşimli web sayfaları tasarlar. | 5 | |||||||||||
| 5 | Hazırladığı web sayfalarını, web sunucu programları kullanarak internette yayınlayabilir. | 5 | |||||||||||
| 6 | Sunucu taraflı dinamik programlamayla ilgili temel kavramları bilir. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||