| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi (Umde) | ISE 476 | 8 | 5 + 10 | 10 | 15 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | ilk 3 sınıfta teorik ve pratiğe yönelik dersler alan Endüstri mühendisi adaylarının 1 dönem 16 hafta boyunca İş Dünyası ve Sanayi deki firmalarda uygulamalı çalışmalar ve projeler üzerinde çalışarak öğrendiklerini uygulayarak mezuniyet öncesinde mühendislik deneyimi kazanmalarını sağlamaktır.
|
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir işletmenin İmalat/hizmet süreci ve Organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir. | Problem Çözme, Proje, Proje, | Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
| 2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme, | |
| 3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | İşletmede Bilişim Sistemleri Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 6 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Proje, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmenin organizasyon yapısı, şeması ve çalışma süreçleri (planlama, aksiyon alma, kontrollerin gerçekleştirilmesi vs.) hakkında incelemeler yapar. | |
| 2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | |
| 3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | |
| 4 | İşletmede Bilişim Sistemleri Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | |
| 5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | |
| 6 | İşletmenin otomasyon sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | |
| 7 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen bilişim altyapı-üstyapı faaliyetlerine katılır. | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | |
| 10 | İşletmenin otomasyon sistemini inceleme | |
| 11 | Bilişim Sistemi faaliyetlerine katılma | |
| 12 | Araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılma | |
| 13 | Projelendirme faaliyetlerine katılma | |
| 14 | Tasarım ve üretim raporlarının hazırlanması ile ilgili faaliyetlere katılma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir işletmenin İmalat/hizmet süreci ve Organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | |
| 3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
| 4 | İşletmede Bilişim Sistemleri Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | ||||||||||||
| 5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 |
| 6 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 3. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|