| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletme Bilimine Giriş | ISE 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmeclikle ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İşletmenin kuruluş yeri seçimi ve kurulması ile ilgili öğrencilere teorik ve pratik bilgiler kazandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrencilere işletmeyi biri bütün olarak incelem olanağı sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Örnek olay incelemeleri yaparak teorik bilgilerin pratikte nasıl kullanabileceğini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar | |
| 2 | İşletmenin kuruluş yerinin seçimi | |
| 3 | İşletmenin kurulumunun gerçekleştirilmesi | |
| 4 | İşletmenin fonksiyonları | |
| 5 | İşletmenin yönetim fonksiyonu | |
| 6 | İşletmenin yönetim fonksiyonu-İyi bir yöneticinin özellikleri neler olabilir? Örnek olay incelemeleri | |
| 7 | İşletmenin insan kaynakları fonksiyonu. Bir kaynak olarak insanın işletmeler için önemi nedir? Güncel iş hayatından örnekler | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İşletmenin üretim fonksiyonu-Ne-nasıl üretilecek? Üretilen Ürünün niteliğinin belirlenmesinde karar verici kim? Örnek incelemler | |
| 10 | İşletmenin pazarlama fonksiyonu-İşletmeler neden pazarlamaya ihtiyaç duyuyorlar? Acaba müşterilerin tüketim alışkanlıkları pazarlamanın birer ürünü olabilir mi? | |
| 11 | İşletmenin muhasebe finansman fonksiyonu-paranın işletmeler için önemi nedir? Muhasebenin ürettiği bilgi işletmeler için ne anlam ifade etmektedir. | |
| 12 | İşletme türleri-Hukuki yapıları-Neden farklı tip işletmelerin varlığından bahsediyoruz. Bu işletmeciler için ne anlama geliyor. | |
| 13 | İşletmecilkte güncel konular-Örnek olay incelemeleri | |
| 14 | İşletmecelikte güncel konular-Örnek olay incelemeleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | S. Kadri Mirze, İşletme |
| Ders Kaynakları | Aylık iş ve ekonomi dergileri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmeclikle ilgili temel kavramları açıklar | ||||||||||||
| 2 | İşletmenin kuruluş yeri seçimi ve kurulması ile ilgili öğrencilere teorik ve pratik bilgiler kazandırır | ||||||||||||
| 3 | İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrencilere işletmeyi biri bütün olarak incelem olanağı sunar | ||||||||||||
| 4 | İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarma | ||||||||||||
| 5 | Örnek olay incelemeleri yaparak teorik bilgilerin pratikte nasıl kullanabileceğini öğretir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 90 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||