| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yönetim ve Organizasyon | ISE 312 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Yönetim Kavramları | |
| 2 | Yönetim Fonksiyonları | |
| 3 | Yönetim Fonksiyonları | |
| 4 | Yönetim Fonksiyonları | |
| 5 | Yönetim ve Organizasyon Kuramları | |
| 6 | Organizasyonlarda Çevreye Uyum ve Değişimle ilgili Yaklaşımlar | |
| 7 | Organizasyonlarda Çevreye Uyum ve Değişimle ilgili Yaklaşımlar | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Yönetim Konusunda Son Gelişmeler | |
| 10 | Birey Davranışının Temelleri | |
| 11 | Grupları Anlama ve Çalışma Takımlarını Yönetme | |
| 12 | Çalışanların Motive Edilmesi ve Ödüllendirilmesi | |
| 13 | Liderlik ve Güven | |
| 14 | İletişim ve Enformasyonu Yönetme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notları |
| Ders Kaynakları | Prof.Dr.M. Şerif Şimşek-Prof. Dr. Adnan Çelik Yönetim ve Organizasyon, Eğitim Yayınevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir. | ||||||||||||
| 2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir. | ||||||||||||
| 3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir. | ||||||||||||
| 4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | ||||||||||||
| 5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. | ||||||||||||
| 6 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir. | ||||||||||||
| 7 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 12 | 24 |
| Final | 1 | 11 | 11 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||