| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Web Programlama | ISE 309 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BARAN KAYNAK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BARAN KAYNAK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders, C# dili ve nesne yönelimli programlama prensiplerinden yararlanarak, back-end geliştirme süreçlerine hakim olmayı sağlayan teorik bilgileri öğrencilere sunar ve gerçek dünya projeleri ile uygulamalı çalışmalar aracılığıyla pratik deneyim kazandırmayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Öğrenciler, C#, Asp.Net Core, Razor Pages, MVC (Model-View-Controller) mimarisi, RESTful API'lar, Entity Framework Core ve kullanıcı kimlik doğrulama sistemleri (Authenticate, Authorization)gibi konuları öğrenirler. Ayrıca LINQ, Bootstrap, , Session,Cookie gibi kavramları öğrenerek back-end geliştirme süreçlerinde yetkinlik kazanırlar. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Back-end tabanlı web uygulama geliştime süreçlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 2 | MVC mimarisini bilir ve bu mimarinin çalışma prensiplerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 3 | MVC mimarisini bilir ve bu mimarinin çalışma prensiplerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | MVC mimarisini bilir ve bu mimarinin çalışma prensiplerini kavrar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Session ve Cookies kullanarak durum yönetimi yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
| 6 | Entity Framework Core ve LINQ kullanarak veritabanı işlemleri ve veri sorguları gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 7 | Kimlik doğrulama (Authenticate) ve yetkilendirme (Authorization) politikalarını tanımlayabilir ve uygulayabilir. | ||
| 8 | Prolerinde çoklu dil desteği, oturum yönetimi ve WebApi teknolojilerini kullanabilir. | ||
| 9 | Sunucu taraflı uygulamar geliştirebilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Web Teknolojilerine Giriş | |
| 2 | Asp.Net Core MVC Temelleri ve Mimari Yapısı ; Controller, View, Model kavramları ve İlişkileri | |
| 3 | Web Formlar, Tag Helperslar | |
| 4 | Model Doğrulama ve Validation İşlemleri | |
| 5 | Razor Syntax, View Componentler, Layout Yapısı ve Kullanımı | |
| 6 | ViewBag, ViewData, TempData Kullanımı | |
| 7 | State Management (Session ve Cookies kavramları ve kullanımı) | |
| 8 | EF Core ve Code First Yaklaşımı Veritabanı İlişkileri ve Veri Modelleme | |
| 9 | EF Core ve Code First Yaklaşımı Veritabanı İlişkileri ve Veri Modelleme | |
| 10 | LINQ (Language Integrated Query) İle Veri Sorgulama | |
| 11 | LINQ (Language Integrated Query) İle Veri Sorgulama | |
| 12 | Kimlik Doğrulama (Authenticate) Yetkilendirme (Authorization) İşlemleri | |
| 13 | Restful Servisler ve Web API | |
| 14 | Asp.Net Core Uygulaması Geliştirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Architecting ASP.NET Core Applications: An atypical design patterns guide for .NET 8, C# 12, and beyond |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Back-end tabanlı web uygulama geliştime süreçlerini bilir. | ||||||||||||
| 2 | MVC mimarisini bilir ve bu mimarinin çalışma prensiplerini kavrar. | ||||||||||||
| 3 | MVC mimarisini bilir ve bu mimarinin çalışma prensiplerini kavrar. | ||||||||||||
| 4 | MVC mimarisini bilir ve bu mimarinin çalışma prensiplerini kavrar. | ||||||||||||
| 5 | Session ve Cookies kullanarak durum yönetimi yapabilir | ||||||||||||
| 6 | Entity Framework Core ve LINQ kullanarak veritabanı işlemleri ve veri sorguları gerçekleştirir. | ||||||||||||
| 7 | Kimlik doğrulama (Authenticate) ve yetkilendirme (Authorization) politikalarını tanımlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||||||||
| 8 | Prolerinde çoklu dil desteği, oturum yönetimi ve WebApi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||||||||
| 9 | Sunucu taraflı uygulamar geliştirebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||