| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi | YOG 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Örgütler için en önemli kaynak olan insan kaynaklarının etkili bir şekilde yönetilmesi konusunda bilgi vermek |
| Dersin İçeriği | İnsan Kaynaklarına Giriş, İnsan Kaynakları Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Teknoloji,Yönetime Katılma, Kariyer Yönetimi ve Planlaması, Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi, İnsan Kaynağının Geliştirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İnsan kaynakları yönetiminin yükseköğretim kurumlarındaki yeri ve önemini analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 3 | Kariyer ve personel geliştirme bilincini kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Güncel mesleki problemlere meslek ahlakı açısından yaklaşabilmek ve çözüm önerileri ortaya koyabilmek | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynaklarına Giriş | |
| 2 | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
| 3 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi | |
| 4 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi | |
| 5 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Teknoloji | |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | Yönetime Katılma | |
| 8 | Kariyer Yönetimi ve Planlaması | |
| 9 | Kariyer Yönetimi ve Planlaması | |
| 10 | Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi | |
| 11 | Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi | |
| 12 | İnsan Kaynağının Geliştirilmesi | |
| 13 | İnsan Kaynağının Geliştirilmesi | |
| 14 | İnsan Kaynağının Geliştirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | -Açıkalın, Aytaç(2000). İnsan Kaynağının Yönetimi Geliştirilmesi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık -Bingöl, Dursun(2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| 3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
| 6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
| 7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
| 8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
| 12 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak | ||||||||||||
| 2 | İnsan kaynakları yönetiminin yükseköğretim kurumlarındaki yeri ve önemini analiz edebilmek | ||||||||||||
| 3 | Kariyer ve personel geliştirme bilincini kazanmak | ||||||||||||
| 4 | Güncel mesleki problemlere meslek ahlakı açısından yaklaşabilmek ve çözüm önerileri ortaya koyabilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||