| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Excel İle Sayısal Karar Verme Yöntemleri | SAY 467 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. ÖZGÜN ÜNAL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin profesyonel iş hayatında Excel uygulamalarından daha etkili yararlanmaları ve iş hayatlarına entegre edebilmelerini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Microsoft Excel programının sayısal karar verme tekniklerinde kullanımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Microsoft Excel programı hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak. | Grupla Çalışma, | |
| 2 | Microsoft Excel programı ile formül hazırlamak ve uygulamak. | Grupla Çalışma, | |
| 3 | Microsoft Excel programını profesyonel hayata entegre edebilecek bilgi ve beceri kazanmak. | Grupla Çalışma, | |
| 4 | Microsoft Excel programı ile sayısal karar verme becerisi kazanmak. | Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Meeting with MS Excel, Data Entry and Preparation | |
| 2 | MS Excel Workspace and Data Editing | |
| 3 | MS Excel Formulas and Functions Overview | |
| 4 | MS Excel Logic Relations and Usage | |
| 5 | MS Excel Important Formulas and Usage | |
| 6 | MS Excel Important Functions and Usage | |
| 7 | Administrative Graphics Preparation with MS Excel | |
| 8 | Demand Forecasting Calculations with MS Excel | |
| 9 | Midterm Exam Week | |
| 10 | Sensitivity Calculations with MS Excel | |
| 11 | Least Squares Calculations with MS Excel | |
| 12 | Linear Programming with MS Excel | |
| 13 | Solving Transportation and Assignment Problems with MS Excel | |
| 14 | Queue Models with MS Excel |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından hazırlanacaktır
|
| Ders Kaynakları | Bağcı, Ö. (2020). İleri Düzey Excel 2019, Seçkin Yayınevi. İltir, C. (2019). Excel ile İstatistiksel Veri Analizi, Seçkin Yayınevi. İltir, C. (2019). Excel'de Makrolar: VBA, Seçkin Yayınevi. Düzakın, E (2005). Excel ile Sayısal Karar Verme Teknikleri, Seçkin Yayınevi.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Microsoft Excel programı hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak. | |||||||||
| 2 | Microsoft Excel programı ile formül hazırlamak ve uygulamak. | |||||||||
| 3 | Microsoft Excel programını profesyonel hayata entegre edebilecek bilgi ve beceri kazanmak. | |||||||||
| 4 | Microsoft Excel programı ile sayısal karar verme becerisi kazanmak. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 3 | 5 | 15 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Toplam İş Yükü | 137 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||