| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırma Sistemleri | SAY 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özgün ÜNAL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasıyla ilgili bilgilendirilmesi, bu sınıflandırmaların önemi ve Türkiye'de kullanımı hakkında bilgilendirmektir. |
| Dersin İçeriği | Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının tarihi gelişimi, hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının önemi, sınıflandırma ve kodlama sistemlerinin temelleri, Dünya´da sınıflandırma sistemi örnekleri, hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı, ICD-10 sisteminin genel tanıtımı ve kodlama kuralları, ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı, ICD-10 sisteminde tabular liste kullanımı, ICD -10 Kodlama standartları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırma sistemleri (ICD)’ni tanır, tarihi gelişimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Dünya´da sınıflandırma sistemi örneklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´de kullanım alanlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Hastalıkların adlandırma sistemleri (SNOMED)’ni tanır. Dokümantasyon kalitesi ve kodlama kalitesi ilişkisini açıklar. Ulusal ve uluslararası sağlık veri sözlüğü kullanımını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının tarihi gelişimi | |
| 2 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının önemi | |
| 3 | Sınıflandırma ve kodlama sistemlerinin temelleri | |
| 4 | Sağlık kodlama sistemlerinin yapıları, kodlama kalitesi ve dokümantasyon ilişkisi, ulusal/uluslararası sağlık veri sözlüğü | |
| 5 | Kodlama kalitesi ve dokümantasyon ilişkisi, ulusal/uluslararası sağlık veri sözlüğü | |
| 6 | Dünya´da sınıflandırma sistemi örnekleri | |
| 7 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı | |
| 8 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | ICD-10 sisteminin genel tanıtımı ve kodlama kuralları | |
| 11 | ICD-10 sisteminin genel tanıtımı ve kodlama kuralları | |
| 12 | ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı | |
| 13 | ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı | |
| 14 | ICD-10 sisteminde tabular liste kullanımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | WHO; International Classification of Diseases (ICD) |
| Ders Kaynakları | WHO; International Classification of Diseases (ICD) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırma sistemleri (ICD)’ni tanır, tarihi gelişimini öğrenir. | |||||||||
| 2 | Dünya´da sınıflandırma sistemi örneklerini öğrenir. | |||||||||
| 3 | Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´de kullanım alanlarını öğrenir. | |||||||||
| 4 | Hastalıkların adlandırma sistemleri (SNOMED)’ni tanır. Dokümantasyon kalitesi ve kodlama kalitesi ilişkisini açıklar. Ulusal ve uluslararası sağlık veri sözlüğü kullanımını açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||