| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce II | SAY 307 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa AMARAT |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı; sağlık yönetimi alanında kullanabilecekleri İngilizce terminoloji ve İngilizce yapı donanımını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | İngilizce dil bilgisi yapısı ve alanda kullanımı hakkında mesleki terminolojinin öğretimini kapsayan, anlama ve uygulama becerisine yöneliktir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çalışma hayatında İngilizce kullanımı öğretilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | İngilizce konuşma becerileri kazandırılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Sağlık yönetimi ile ilgili İngilizce literatür okuyabilir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Sağlık yönetimi ile ilgili terminoloji öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 5 | İngilizce okuma, yazma ve anlama becerileri kazandırılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel gramer tekrarı | |
| 2 | Okuma ve Yazma Becerileri Analizi | |
| 3 | sağlık yönetimi ile ilgili verilen metnin ana fikrini analiz ederek anlama; Metnin kelime hazinesi | |
| 4 | Önceki metnin kelime genişletilmesi, tartışma ve verilen metnin çevirisi. | |
| 5 | Daha fazla zarf cümleleri, zarflar, önekler, sonekler, zamanların tekrarı ve kelime inceleme | |
| 6 | Ana fikirleri analiz ederek (sağlık yönetimi ile ilgili) metni kavrayabilme; "Sağlık yönetimi ile ilgili" metnin kelimelerinin tartışılması. Metin hakkında ön okuma soruları. | |
| 7 | Okuma Becerileri (göz gezdirerek hızla okumak, tarama) kazanma | |
| 8 | Okuduğunu anlama ile ilgili testler | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Yazma Becerileri Geliştirme; Yan cümle ve temel cümle kavramı, bağlaçların ayırdedilmesi ve kullanımı, | |
| 11 | Yazma becerilerini geliştirme: Noktalama işaretleri - İşaretler ve Semboller | |
| 12 | Yazma becerilerinin geliştirilmesi: paragraf başı, iki nokta üst üste ve noktalı virgül, kesme işareti ve virgül kullanma. | |
| 13 | İş mektubu yazma | |
| 14 | Final sınavına hazırlık; Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Azar BS and Hages S,Fundamentals of English Grammar, Third Edition,USA, 2003 Naylor H and Murphy R, Essential Grammar in Use, Supplemantary Exercises,2007 Edis P, Teknik İngilizce, İTÜ , 2014. Supplimentary Materials (Compesed and Compiled by the Teacher) |
| Ders Kaynakları | Öztürk C, Bulding Skills For Proficency, Hacettepe, TAŞ, Ankara, 1996 Yalçın A, English Grammar Execises, İstanbul, 1991. Supplimentary Materials (Compesed And Compiled By The Teacher) V Eryoldaş, Our Approach tto Writing |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çalışma hayatında İngilizce kullanımı öğretilir. | |||||||||
| 2 | İngilizce konuşma becerileri kazandırılır. | |||||||||
| 3 | Sağlık yönetimi ile ilgili İngilizce literatür okuyabilir. | |||||||||
| 4 | Sağlık yönetimi ile ilgili terminoloji öğrenilir. | |||||||||
| 5 | İngilizce okuma, yazma ve anlama becerileri kazandırılır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 0 |
| Toplam | 85 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||