| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiyenin Yönetim Yapısı | SAU 604 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim kavramını bilir, kamu yönetiminin özelliklerini kavrar | Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 2 | Türk kamu yönetimine ilişkin anayasal ilkeleri analiz eder | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Kamu tüzel kişileri kavrar | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Cumhurbaşkanlığı teşkilatını anlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Başbakanlık ve Bakanlar Kurulu´nu tanır | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 6 | Bakanlıkları, türk silahlı kuvvetlerini öğrenir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Merkez teşkilatındaki yardımcı kuruluşları analiz eder | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 8 | Merkezi idarenin taşra teşkilatını öğrenir | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Yerel yönetimler ve il özel yönetimi hakkında bilgi edinir | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
| 10 | Belediyeler ve yerel yönetim birliklerini kavrar | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, | |
| 11 | Büyükşehir belediyelerini v eköy yönetimini kavrar | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 12 | kamu kurumlarının genel özelliklerini bilir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Rol Oynama, | |
| 13 | TRT, RTÜK ve Yükseköğretim kurumlarının teşkilatlarını bilir | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 14 | KİT´ler i ve kamu kurunu niteliğindeki meslek kuruluşlarını tanır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 15 | bağmısız idari otoriteleri, kamu denetçiliğini anlar | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | önetim kavramını bilir, kamu yönetiminin özelliklerin | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 2 | Türk kamu yönetimine ilişkin anayasal ilkeleri | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 3 | Kamu tüzel kişileri ve Cumhurbaşkanlığı teşkilatı | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 4 | Başbakanlık, Bakanlar Kurulu ve bakanlıklarr | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 5 | Merkez teşkilatındaki yardımcı kuruluşlar | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 6 | Merkezi idarenin taşra teşkilatı | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 7 | Yerel yönetimler ve il özel yönetimi | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 8 | Belediyeler ve yerel yönetim birlikleri | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 9 | Ara sınav | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 10 | Büyükşehir belediyeleri ve köy yönetimi | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 11 | Kamu kurumlarının ortak özellikleri | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 12 | TRT, RTÜK ve Yükseköğretim kurumlarının teşkilatları | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 13 | KİT´ler ve kamu kurunu niteliğindeki meslek kuruluşları | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| 14 | bağmısız idari otoriteleri, kamu denetçiliği | Aşağıdaki eserlerin ilgili bölümlerinin okunması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | KALABALIK, Halil; İdare Hukuku Dersleri I, 1. Baskı, Sayram Yayınları, Konya 2016 |
| Ders Kaynakları | GÖZÜBÜYÜK, A. Şeref; Türkiyenin Yönetim Yapısı, 11. Bası, Turhan Kitabevi, Ankara 2010. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Yönetim kavramını bilir, kamu yönetiminin özelliklerini kavrar |
| 2 | Türk kamu yönetimine ilişkin anayasal ilkeleri analiz eder |
| 3 | Kamu tüzel kişileri kavrar |
| 4 | Cumhurbaşkanlığı teşkilatını anlar |
| 5 | Başbakanlık ve Bakanlar Kurulu´nu tanır |
| 6 | Bakanlıkları, türk silahlı kuvvetlerini öğrenir |
| 7 | Merkez teşkilatındaki yardımcı kuruluşları analiz eder |
| 8 | Merkezi idarenin taşra teşkilatını öğrenir |
| 9 | Yerel yönetimler ve il özel yönetimi hakkında bilgi edinir |
| 10 | Belediyeler ve yerel yönetim birliklerini kavrar |
| 11 | Büyükşehir belediyelerini v eköy yönetimini kavrar |
| 12 | kamu kurumlarının genel özelliklerini bilir |
| 13 | TRT, RTÜK ve Yükseköğretim kurumlarının teşkilatlarını bilir |
| 14 | KİT´ler i ve kamu kurunu niteliğindeki meslek kuruluşlarını tanır |
| 15 | bağmısız idari otoriteleri, kamu denetçiliğini anlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 65 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 5 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 60 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||