| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Endülüs Medeniyeti | ORT 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Endülüs veya Ortaçağ Müslüman İspanya tarihinin sosyal hayatının ele alınması ve günümüz olaylarının bu tarihi arka plana istinaden analiz edilmesi |
| Dersin İçeriği | Endülüs (İspanya) sosyal tarihinin incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
| 2 | Endülüs?ün (İspanya) sosyal tarihini inceler | ||
| 3 | Anlatım, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
| 4 | Endülüs?te toplumlar arası medeni ilişkileri kavrar | ||
| 5 | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
| 6 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları halkları arasındaki sosyal münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | ||
| 7 | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
| 8 | Endülüslülerin sosyal alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | ||
| 9 | Endülüslülerin bilim, tarım, iktisat ve ticaret alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 10 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası sosyal ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Endülüs öncesi İberya Yarımadasının sosyal yapısı | |
| 1 | Dersin tanıtımı ve çerçevesi, Endülüs öncesi İberya Yarımadasının sosyo-kültürel yapısı | |
| 2 | Endülüs toplumunun oluşumu ve İslamlaşma sürecinin başlaması | |
| 2 | Endülüs toplumunun oluşumu ve İslamlaşma sürecinin başlaması | |
| 3 | Araplar, Berberiler, Vizigotlar, Müsta?ribler, Müvelledler ve diğer ırki unsurlar | |
| 3 | Araplar, Berberiler, Vizigotlar, Müsta?ribler, Müvelledler ve diğer ırki unsurlar | |
| 4 | Toplumsal unsurlar arasında etkileşim ve convivencianın ortaya çıkışı | |
| 4 | Toplumsal unsurlar arasında etkileşim ve convivencianın ortaya çıkışı | |
| 5 | Endülüs hayat tarzının oluşması | |
| 5 | Endülüs kültürü veya hayat tarzının oluşması | |
| 6 | Eğitim ve bilim alanındaki gelişmeler | |
| 6 | Eğitim alanındaki gelişmeler ve rihle kültürünün sosyal hayata etkileri | |
| 7 | Bilim alanındaki gelişmelerin sosyal hayata etkileri | |
| 7 | Tarım, iktisat ve ticaret alanındaki gelişmeler | |
| 8 | Vize | |
| 8 | Ulemanın toplum üzerindeki etkisi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 9 | Mimari alandaki gelişmeler | |
| 10 | Sanat alandaki gelişmeler | |
| 10 | Tabakat kaynaklarından seçmeler | |
| 11 | Endülüs-İslam sosyal hayatının Maşrık-İslam sosyal hayatı ile mukayesesi ve sonuçları | |
| 11 | Endülüs-İslam kültürünün Maşrık-İslam kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
| 12 | Endülüs-İslam kültürünün Avrupa kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
| 12 | Endülüs-İslam sosyal hayatının Avrupa toplumuna tesirleri ve sonuçları | |
| 13 | Endülüs-İslam sosyal hayatının Mağrib toplumuna tesirleri ve sonuçları | |
| 13 | Endülüs-İslam kültürünün Mağrib ülkelerine tesirleri ve sonuçları | |
| 14 | Sonuç ve Değerlendirme | |
| 14 | Sonuç ve Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Lütfi Şeyban, Convivencia & Influencia / Endülüs?ün Sosyo-Kültürel Tarihi ve Etkileri, Adapazarı 2013 |
| Ders Kaynakları | - Özdemir, Mehmet, Endülüs Müslümanları Medeniyet Tarihi, TDV, Ankara 1997 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | |||||||||||
| 2 | Endülüs?ün (İspanya) sosyal tarihini inceler | ||||||||||
| 3 | |||||||||||
| 4 | Endülüs?te toplumlar arası medeni ilişkileri kavrar | ||||||||||
| 5 | |||||||||||
| 6 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları halkları arasındaki sosyal münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | ||||||||||
| 7 | |||||||||||
| 8 | Endülüslülerin sosyal alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | ||||||||||
| 9 | Endülüslülerin bilim, tarım, iktisat ve ticaret alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | ||||||||||
| 10 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası sosyal ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 200 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 200 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||