| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İslam’In Sosyopolitik Tarihi (622-1492) | ORT 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | İSLAM MEDENİYETİ |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Ortaçağ Tarihi alanında eğitim gören öğrencinin, 610 yılından 1492 yılına dek uzanan İlk Dönem İslam tarihi ve medeniyeti konularında hem bilimsel birikimini hem de anlama ve yorumlama kabiliyetini kazandırmak.
|
| Dersin İçeriği | HZ. MUHAMMED DÖNEMİNE GENEL BAKIŞ HALİFE EBUBEKİR VE HALİFE ÖMER DEVİRLERİ HALİFE OSMAN VE HALİFE ALİ-HASAN DEVİRLERİ EMEVİLER-SÜFYANÎLER DEVRİ EMEVİLER-MERVANÎLER DEVRİ ABBASİLER: 750-945 ABBASİLER: 945-1258 ENDÜLÜS: 711-1031 ENDÜLÜS: 1031-1492 İSLAM MEDENİYETİ: YAYILIŞ, YAPI, SİYASET VE KURUMLAR İSLAM MEDENİYETİ: İKTİSAT VE BAYINDIRLIK İSLAM MEDENİYETİ: DİN-HUKUK, EĞİTİM, İLİM İSLAM MEDENİYETİ: KÜLTÜR VE SANAT |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
| 2 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
| 3 | Grupla Çalışma, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
| 4 | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
| 5 | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | HZ. MUHAMMED DÖNEMİNE GENEL BAKIŞ | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
| 2 | HALİFE EBUBEKİR VE HALİFE ÖMER DEVİRLERİ | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
| 3 | HALİFE OSMAN VE HALİFE ALİ-HASAN DEVİRLERİ | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
| 4 | EMEVİLER-SÜFYANÎLER DEVRİ | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
| 5 | EMEVİLER-MERVANÎLER DEVRİ | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
| 6 | ABBASİLER: 750-945 | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
| 7 | ABBASİLER: 945-1258 | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
| 8 | vize | Bu haftaya kadar işlenen konular bilinmelidir. |
| 9 | ENDÜLÜS: 711-1031 | Derse dersnotundan okunarak gelinmelidir. |
| 10 | ENDÜLÜS: 1031-1492 | |
| 11 | İSLAM MEDENİYETİ: YAYILIŞ, YAPI, SİYASET VE KURUMLAR | |
| 12 | İSLAM MEDENİYETİ: İKTİSAT VE BAYINDIRLIK | |
| 13 | İSLAM MEDENİYETİ: DİN-HUKUK, EĞİTİM, İLİM | |
| 14 | İSLAM MEDENİYETİ: KÜLTÜR VE SANAT |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İSLAM’IN SOSYOPOLİTİK TARİHİ DERS NOTLARI, LÜTFİ ŞEYBAN |
| Ders Kaynakları | Abdurrahman Şarkavi, Özgürlük Peygamberi Hz. Muhammed Maxime Rodinson, Muhammed, İSLAM’IN SERÜVENİ, M.G.S. HODGSON, PHOENİX YAYINLARI, 1-3, ANKARA 2017 İSLAM TARİHİ-1, ED. ADNAN DEMİRCAN, BİLAY YAYINLARI, ANKARA 2018. İSLAM TARİHİ-2, ED. ADNAN DEMİRCAN-M. AZİMLİ, BİLAY YAYINLARI, ANKARA 2018. İSLAM TARİHİ VE MEDENİYETİ, SİYER YAYINLARI, İSTANBUL 2018 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | |||||||||||
| 2 | |||||||||||
| 3 | |||||||||||
| 4 | |||||||||||
| 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||