| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk-Alman İlişkileri (1871-1980) | TCT 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | 19. ve 20. yy Türk siyasi tarihinde önemli yere sahip olan Almanya ile ilişkileri incelemek |
| Dersin İçeriği | Türk-Alman İlişkilerinin 19. yy sonrasında gelişen siyasi ve ekonomik yönünü inceler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk - Alman İlişkilerinin temel kavramlarını tanımlayabilir. Bu kavramları olaylarla ilişkilendirebilir ve açıklayabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Türk - Alman İlişkilerine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilir, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Türk - Alman İlişkilerinde diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini belirleyip, yorumlar yapabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Türk - Alman İlişkilerinde geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir. Olayların benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Türk - Alman İlişkilerinin günümüz dış politikası hakkında yorumlar yapabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, 1848'e Kadar Alman Tarihi | |
| 2 | Alman İmparatorluğu ve Osmanlı İmparatorluğu | |
| 3 | Alman İmparatorluğu ve Osmanlı İmparatorluğu | |
| 4 | I. Dünya Savaşı Öncesi Dönemde İkili İlişkiler | |
| 5 | I. Dünya Savaşı Öncesi Dönemde İkili İlişkiler | |
| 6 | I. Dünya Savaşı Döneminde İkili İlişkiler | |
| 7 | I. Dünya Savaşı Döneminde İkili İlişkiler | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | I. Dünya Savaşı -Mondros Mütarekesi - Versay - Sevr - Lozan Antlaşmaları Süreci | |
| 10 | 20 ve 30'ların krizleri ve Türkiye Cumhuriyeti ve Nasyonal Sosyalizmin yükselişi | |
| 11 | II. Dünya Savaşı ve Potsdam Konferansı'na kadar olan gelişmeler | |
| 12 | 1950 Dönemi Türk-Alman İlişkileri | |
| 13 | 1960 Dönemi Türk-Alman İlişkileri (İşçi Göçü) | |
| 14 | 1970-1980 Darbesi Dönemi Türk-Alman İlişkileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bağdat Demiryolu’na Ait Mukavelat, Selanik Matbaası, Dersaadet 1329. Beydilli, Kemal, 1790 Osmanlı-Prusya İttifâkı, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul 1984. Beydilli, Kemal, Büyük Friedrich ve Osmanlılar, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 1985. Krauss, Jakob, Deutsch-Türkische Handelsbeziehungen, G. Fischer, Jena 1901. Ortaylı, İlber, Osmanlı İmparatorluğu’nda Alman Nüfuzu, Kronik Kitap, İstanbul 2018. Önsoy, Rifat, Türk-Alman İktisadi Münasebetleri (1871-1914), Enderun Yayınları, İstanbul 1982. Özgüldür, Yavuz, Türk-Alman İlişkileri (1023-1945), Genelkurmay Basımevi, Ankara 1993. Özyüksel, Murat, Osmanlı İmparatorluğu’nda Nüfuz Mücadelesi Anadolu ve Bağdat Demiryolları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013. Rathmann, Lothar, Berlin-Bağdat Alman Emperyalizminin Türkiye’ye Girişi, çev. Ragıp Zarakolu, Belge Yayınları, İstanbul 1982. Steinberg, Jonathan, Bismarck, çev. Hakan Abacı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk - Alman İlişkilerinin temel kavramlarını tanımlayabilir. Bu kavramları olaylarla ilişkilendirebilir ve açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 2 | Türk - Alman İlişkilerine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilir, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 3 | Türk - Alman İlişkilerinde diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini belirleyip, yorumlar yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 4 | Türk - Alman İlişkilerinde geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir. Olayların benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilir | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 5 | Türk - Alman İlişkilerinin günümüz dış politikası hakkında yorumlar yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||