| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Yunanca Okumaları | ORT 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere Klasik Yunanca metinlerini tanıtmak, okutmak ve ve temel düzeyde gramer, kelime ve cümle bilgisi vermek. |
| Dersin İçeriği | Dönem sonunda öğrencilerin temel düzeyde basit gramer kurallarını ve bunların işlevlerini öğrenmesi, metinlerini okuması, yazması ve tanıması. Öğrencilerin basit parçaları Yunancadan İngilizceye çevirmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler dönem sonunda basit metinleri okuyabilecek, yazabilecek ve basit grammer kurallarını ve yapılarını tanıyabilecek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Öğrenciler basit metinleri Yunancadan İngilizceye çevirebilecek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Reading Greek: Grammar and Exercises, by: Joint Association of Classical Herbert Weir Smyth, Greek Grammar, (Benediction Classics, Oxford, 2010) Teachers (Cambridge U.P., 2007) William W. Goodwin, Greek Grammar, (A. Wheaton & Co, Exeter, 1977) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler dönem sonunda basit metinleri okuyabilecek, yazabilecek ve basit grammer kurallarını ve yapılarını tanıyabilecek. | ||||||||||
| 2 | Öğrenciler basit metinleri Yunancadan İngilizceye çevirebilecek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| 3. Kısa Sınav | 5 |
| 4. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|