| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Toplumunun İnanç Yapısı | OMM 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİH BOZKURT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Osmanlı toplum yapısını anlamak; onun üzerine oturduğu, çok dinli ve etnik yapısını anlamaktan geçer. Çoğunlukla da etnik yapı dini yapıyla özdeşleştiği için, toplumu oluşturan inanç gruplarının kimler olduğu; nasıl bir inanç sahibi oldukları ve bunların hayatlarına, komşuluk ilişkilerine ve devletle olan ilişkilerine nasıl yansıdığını bilinmesi; Osmanlı çalışanları için önemli ve kaçınılamaz bir alt yapı oluşturacaktır. |
| Dersin İçeriği | Osmanlı kuruluşu ve sınırlarının genişlemeye başlamasıyla birlikte içine almaya başladığı farklı dini gruplar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı toplumunun müslüman dini yapısını kavrar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Osmanlı toplumundaki gayri müslim toplumun dini yapısını kavrar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Toplumunun dini yapısı | |
| 2 | Bu dini yapının oluşum süreci | |
| 3 | Müslüman gruplar/tebaa: Ehl-i Sünnet ve Şii gruplar | |
| 4 | Ehli Sünnet Gruplar: Hanefi, Şafi, Hanbeli ve Maliki gruplar | |
| 5 | Ehli Sünnet Gruplar: Hanefi, Şafi, Hanbeli ve Maliki gruplar | |
| 6 | Şii Gruplar: On iki imam Şiiliği, Heretik/Gulat Şii Gruplar | |
| 7 | Şii Gruplar: On iki imam Şiiliği, Heretik/Gulat Şii Gruplar | |
| 8 | Vize imtihanı | |
| 9 | Hıristiyan Gruplar: Ortodoks Gruplar: Ortodoks Rumlar | |
| 10 | Ermeniler; Süryaniler; Kıptiler | |
| 11 | Ermeniler; Süryaniler; Kıptiler | |
| 12 | Yahudiler (Karaiiler, Rabbaniler=Eşkanaz ve Sefarad yahudileri) | |
| 13 | Yahudiler (Karaiiler, Rabbaniler=Eşkanaz ve Sefarad yahudileri) | |
| 14 | Mecusiler, Sabiiler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yok |
| Ders Kaynakları | 1.Ahmet Yaşar Ocak, Osmanlı Toplumunda Zındıkları ve Mülhidler, Tarıh Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2014. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı toplumunun müslüman dini yapısını kavrar | ||||||||||
| 2 | Osmanlı toplumundaki gayri müslim toplumun dini yapısını kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||