| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Kurumlarına İlişkin Belgeler | OMM 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT EKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. FatmaKOÇAK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Osmanlı kurumlarına ilişkin belgelerde kullanılan terim ve kavramların öğrenilmesi |
| Dersin İçeriği | Osmanlı kurumlarına ilişkin belgelerin türleri ve dili |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
| 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | ||
| 3 | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | ||
| 4 | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Diplomatik ilmi | |
| 2 | Osmanlı diplomatiğinin doğuşu | |
| 3 | Fermanların özellikleri | |
| 4 | Arşivden örnek fermanlar okunması | |
| 5 | Beratların özellikleri | |
| 6 | Arşivden örnek beratlar okunması | |
| 7 | Vakfiyelerin özellikleri | |
| 8 | Arşivden örnek vakfiyeler okunması | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Şeriye sicillerinin özellikleri | |
| 11 | Hüccet ve temessükler | |
| 12 | Arşivden örnek hüccet ve temessük okunması | |
| 13 | Arşivden örnek hüccet ve temessük okunması | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | yok |
| Ders Kaynakları | [1] Mübahat Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili, İstanbul 1998. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | |||||||||||
| 2 | |||||||||||
| 3 | |||||||||||
| 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||